به‌نظر می آید که دوران تحول باتری ها بالاخره در حال آغاز شدن باشد و سرانجام درحال رسیدن به زمانی باشیم که تلفن های هوشمند قدرتمندمان با هر بار شار تا چندین روز کارایی داشته باشند.

 به گزارش مشرق، سامسونگ اعلام کرده بخش تحقیق و توسعه این شرکت در بررسی جنس های مختلف برای ساخت کاتد باتری ها، موفق شده به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کند؛ مسئله ای که در سال های اخیر موضوع اکثر تحقیقاتی بوده که برای افزایش عمر باتری ها (در عین حفظ اندازه آنها) انجام شده است.

پیش از این، تحقیقات نشان داده بود استفاده از سیلیکون در ساخت کاتد می تواند عملکرد باتری ها را بهبود دهد و حالا سامسونگ در عمل مشابهی با افزودن ماده ای به نام گرافین موفق شده ضمن حفظ اندازه، شارژ دهی باتری ها را بین ۱.۵ تا ۱.۸ برابر افزایش دهد.

در این صورت شرکت مذکور قادر خواهد بود با قرار دادن یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی درون گلکسی اس ۶، بین ۲ تا ۳ روز شارژ دهی را برای یک استفاده عادی تامین کند. در این ترکیب جدید تعداد حداکثر سیکل های خالی و پر شدن ممکن نیز کاهش نداشته که این مساله در تحقیقات پیشین از عمده ترین مشکلات به شمار می رفت.

سامسونگ پیش از این هم اعلام کرده بود تصمیم دارد ضخامت باتری هایش را کاهش دهد و حالا این موفقیت های جدید نشان می دهد سازنده کره ای در راه رسیدن به هدف خود قرار دارد، امری که کاربران را امیدوار می کند بتوانند نتیجه تحقیقات را در نسل بعدی تلفن همراه پرچمدار این شرکت مشاهده نمایند.

منبع: دیجیاتو



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس