شرکت اسپیس ایکس با درس گرفتن از دو ناکامی قبلی خود در فرود راکت فالکون 9 بر روی یک سکوی شناور قصد دارد فردا یکشنبه این آزمایش را بار دیگر تکرار کند.

به گزارش مشرق، اسپیس ایکس تا کنون دو نمونه موشک تجدید پذیر را از بین برده است.سانحه های فرود به خوبی ثبت شده اند. این شرکت هوا فضایی روز یکشنبه بار دیگر تلاش خواهد کرد تا یک راکت را بر روی یک سکوی شناور فرود آورد.

شرکت اسپیس ایکس حقیقتا به فناوری راکت تجدیدپذیر معتقد است. هدف این شرکت کاهش هزینه دستیابی به فضا با تولید سیستم راکتی است که کاملا و به سرعت قابل بازیافت و استفاده مجددا باشد.

چنین فناوری می تواند به طور چشمگیری هزینه های پرتاب محموله به فضا را کاهش دهد.

اسپیس ایکس برنامه دارد که نهمین کپسول فضایی دراگون خود را روز یکشنبه ساعت 10:21 دقیقه صبح از طریق راکت فالکون 9 در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب کند.

مدت اندکی پس از پرتاب طبقه اول راکت فالکون 9 جدا می شود و چند موتور آن در تلاش برای فرود آرام بر روی سکوی فرود شناور شرکت اسپیس ایکس که بر روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس اطلس قرار دارد، روشن می شود.

تاکنون تلاش برای فرود سالم یک راکت بر روی زمین بی سابقه بوده اما اسپیس ایکس قصد دارد تمام معادلات را بر هم زند و با فرود موفقیت آمیز موشک خود پا به عرصه ای جدید بگذارد.

این کمپانی که توسط یک میلیاردر آمریکایی به نام ایلان ماسک بنیان گذاری شده، رویا های بلند پروازانه ای برای سفر در فضا در سر دارد.

اما کلید دست یابی به چنین رویا های بلند پروازانه ای توسط موشک های قابل استفاده مجدد برای حمل محموله و فضانوردان به فضا برای چندمین بار محقق خواهد شد.

تا کنون SpaceX نتوانسته موشکی را با موفقیت به زمین بنشاند و برای بار دوم از آن استفاده کند، اما اگر فردا همه چیز طبق برنامه پیش برود و موشک به آرامی به زمین بنشید، قواعد بازی تغییر خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس