کد خبر 433655
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

آمریکا اعلام کرد که به خاطر احتمال مشارکت معارضان خارج نشین سوری در فعالیت‌های تروریستی این افراد حق ندارند وارد خاک این کشور شوند.

به گزارش مشرق،  آمریکا اعضای گروه موسوم به «ائتلاف» معارضان سوری و چندین معارض سوری خارج نشین را در لیست تروریسم قرار داد.

وبگاه خبری «العاجل» سوریه با اعلام این خبر تأکید کرد که آمریکا علت این کار را احتمال مشارکت معارضان سوری در فعالیت‌های تروریستی می داند.

منابع مطبوعاتی نیز خبر دادند زمانی که معارضان مطلع شدند در لیست تروریسم قرار گرفته‌اند و اجازه ندارند وارد آمریکا شوند، دچار شُک شدند.

 در این فهرست نام 20 شخص برجسته عضو ائتلاف و رئیس کنونی و پیشین آن به همراه شمار دیگری از معارضان و خانواده‌هایشان دیده می‌شود.

منابع خبری نام برجسته‌ترین افرادی را که در لیست سیاه آمریکا قرار دارند ذکر کردند که عبارتند از: «خالد خوجة»، «أحمد العاصی الجربا»، «هیثم المالح»، «سهیر الأتاسی»، «ریما فلیحان»، «مصطفى نواف العلی»، «حسین العبد الله».

پایگاه خبری «ایلاف» عربستان همچنین چندی پیش اعلام کرده بود که اقدامات آمریکا برای مبارزه با تروریسم در خارج از این کشور نیست بلکه برای حفظ امنیت داخلی خود است. از این روی واشنگتن اعضای ائتلاف معارضان سوری را خطری برای امنیت خود می‌داند و آنها را از ورود به این کشور ممنوع می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس