کد خبر 432936
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

گشتی در بازار نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه و خرما در ماه رمضان تغییر آنچنانی نکرده است.

 به گزارش مشرق، تقارن اولین ماه تابستان و ماه مبارک رمضان، سبب شده که سفره‌های افطاری میزبان میوه‌های متنوع و رنگارنگ تابستانی شوند.

گشتی در بازار میوه نشان می‌دهد که قیمت انواع میوه تغییری نسبت به قبل از ماه رمضان نکرده و حتی قیمت برخی انواع آن به دلیل رسیدن فصل برداشت میوه تابستانی از مناطق مختلف کشور، نسبت به ماه گذشته، ارزان‌تر هم شده است.

چنانچه در برخی مناطق تهران انواع گیلاس در کیلویی بین 10 تا 20 هزار تومان، هلو گرگان در کیلویی 15 هزار تومان، زردآلو در کیلویی 19 هزار تومان و خربزه نیز در کیلیویی چهار هزار تومان به‌فروش می‌رسد. به گزارش اقتصاد نیوز، هندوانه نیز که تا ماه گذشته در کیلویی 4500 تومان بود به کیلویی 2500 تومان رسیده است.

از میوه‌های ایرانی که بگذریم، انبه پاکستانی در کیلویی 10 هزار تومان، پرتقال مصری کیلویی 15 هزار تومان و آواکادو ترکیه‌ای هر دانه‌ 10 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

قیمت خرما در بازار

قیمت خرما نیز بنا بر اعلام اعضای انجمن ملی خرما تغییری نکرده است و همچنان مانند قبل از ماه رمضان، انواع آن با قیمت کیلویی پنج تا 10 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

یکی از فروشندگان درباره علت ثابت بودن قیمت میوه‌های تابستانی در ماه رمضان، توضیح داد: انواع میوه امسال در بازار فراوان است و به نسبت تقاضا مقداری هست که بتوان آنها را با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار داد.

همچنین یکی دیگر از فروشندگان توضیح داد: از زمانی که دولت روحانی روی کار آمده است، دیگر شاهد نوسان قیمت چشمگیری در بازار نیستیم، چون برنامه‌ریزی‌هایی می‌شود که به موجب آن قیمت‌ها کنترل می‌شود.


منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس