دولت فیلیپین قصد دارد تا رزمایش های نظامی جداگانه با نیروی دریایی آمریکا و ژاپن در نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه اسپراتلی با پکن در جنوب دریای چین برگزار کند.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد: آرلو آبراهامسون یکی از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا گفت: رزمایش دو هفته ای فیلیپین با آمریکا در شرق ساحل جزیره «پالوان» در ۱۰۰ مایلی مجمع الجزایر اسپراتلی برگزار می شود و تا روز ۲۶ ژوئن ادامه خواهد داشت.

فیلیپین در ادامه این رزمایش دریایی، از روز ۲۷ ژوئن نیز رزمایش دیگری را با نیروی دریایی ژاپن بازهم در نزدیکی همان مجمع الجزایر مورد مناقشه با چین برگزار خواهد کرد.

یک مقام نظامی آمریکایی که خواسته تا نامش فاش نشود گفته است که هیچ برنامه ای برای اینکه هر سه کشور به طور مشترک رزمایش در جزیره پالوان رزمایش برگزار کنند وجود ندارد زیرا که نیروی دریایی فیلیپین فاقد تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز است.

دولت فیلیپین چین را متهم می کند که با سیاست ساخت جزایر مصنوعی در جنوب دریای  چین قصد دارد حاکمیت ملی و سرزمینی این کشور را نقض کند ولی پکن این اتهام را رد کرده و ساخت جزایر مصنوعی را برپایه قوانین بین المللی می داند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس