کد خبر 432906
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵

روزنامه کیهان امروز در شماره خود ستون پر خبری از اخبار ویژه دارد.

 به گزارش مشرق، اخبار ویژه روزنامه کیهان به شرح زیر است:

 مرد باشید و فردا ننه من غریبم بازی در نیاورید!

ارگان حزب کارگزاران، نظام را به فتنه جدید تهدید کرد.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه صدا تهدید کرد در صورت پافشاری منتقدان بر موضع خود، باید منتظر فتنه‌ای دیگر باشند. گردانندگان این نشریه تندرو اصلاح‌طلب که از فعالان فتنه 88 هستند، در قسمت «اتاق فکر» باشگاه اصلاح‌طلبان نوشتند «گویندگان این سخنان و عموم دلواپسان و مخالفان دولت باید رفتارها و گفتارهای امروز خود را در حافظه نگاه دارند و به خوبی ثبت و ضبط کنند تا اگر فردا روزی ‌بار دیگر اعتراضی در کشور برخاست و فضا غبارآلود شد؛ بدانند «ریشه فتنه» از کجاست. نمی‌توان باد کاشت و انتظار توفان نداشت.»

دست‌اندرکاران این نشریه تندرو نیز تهدید امروز را به حافظه بسپارند که فردا اگر در بحبوحه فتنه‌انگیزی و آشوبگری گریبانشان را گرفتند، این بار ننه من غریبم بازی و مظلوم‌نمایی در نیاورند و پای مسئولیت خیانت‌شان بایستند.

تقلای ناکام عربستان برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران

اسناد لو رفته از وزارت خارجه عربستان و سفارت این کشور حاکی از دخالت این رژیم در دامن زدن به اغتشاش است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال و ایندیپندنت به نقل از اسناد ویکی‌لیکس عربستان سعودی برای تداوم دشمنی با ایران و ریختن روغن بر آتش نارضایتی در ایران تعمد داشته است.

به گزارش ویکی‌لیکس کادر دیپلماتیک عربستان سعودی در تلاش برای دامن زدن به ناآرامی در ایران بوده است.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به پیشنهادهای سفیر عربستان در تهران به دولت ریاض در مورد برجسته کردن بحران‌های داخلی ایران و کمک به بخشی از فعالان و نیروهای اپوزیسیون ایرانی تلاش سیستماتیک سعودی‌ها در این راستا را مورد تأکید قرار داده است.

برپایه این گزارش، سفیر عربستان در تهران در مکاتبات خود از جمله بر لزوم حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مانند فیس‌بوک و توئیتر برای بهره‌برداری از نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی در ایران تأکید کرده بود.

در مکاتبات داخلی سعودی در سطوح بالا همچنین راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای با حمایت مالی عربستان به عنوان یکی دیگر از راهکارها در مقابله با ایران مطرح شده بود.

در این گزارش به این رهنمود عربستان به سفارتخانه‌های خود در جهان نیز توجه شده که در آن پیگیری تماس‌های میان ایران با شیعیان در کشورهای مختلف توصیه شده بود.

همچنین برقراری محدودیت‌هایی برای کادر دیپلماتیک ایران در عربستان از جمله راهکارهای دیگر سعودی برای رصد نمایندگان ایران و مانع‌تراشی برای آن‌ها بوده است.

همچنین در یکی از اسناد افشاء شده عربستان هزینه 4 سال تحصیلات علی مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از دانشگاه‌های بریتانیا همراه با پرداخت هزینه مسکن را به میزان سالانه 16 هزار پوند به عهده گرفته و این مبلغ را به عنوان هدیه پرداخت کرده است.

مشروعیت بمب اتمی و اتهام نداشتن آن!

وبسایت وابسته به سازمان سیا در تحلیلی مضحک مدعی شد دارندگان بمب اتمی به دلیل مشروعیت داشتن بمب‌های اتمی‌شان و اینکه دارای بمب اتمی هستند، از بازرسی‌های بیشتر معاف هستند.

وبسایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم رضا تقی‌زاده نوشت: بزرگ‌نمایی پیرامون مخاطرات امنیتی اجرای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، آخرین حربه اصولگرایان جمهوری اسلامی برای پیشگیری از به نتیجه رسیدن نهایی مذاکرات اتمی در پایان ماه جاری میلادی است.
رادیو فردا افزود: از سال 1997 که چارچوب اصلی این پیمان به تصویب سازمان ملل رسیده تاکنون بیش از 125 کشور مفاد کلی این پیمان را پذیرفته‌اند و کشورهای دارای بمب اتمی به دلیل نبودن ضرورت پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان-پی-تی) طبیعتاً از شمول آن معاف شده‌اند.

نویسنده می‌افزاید: چارچوب اصلی پروتکل الحاقی برای همه کشورهای فاقد بمب اتمی، یکسان است. در عین حال کشورهای عضو ثابت شورای امنیت که دارای بمب اتمی هستند به دلیل مستثنی بودن از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، مشمول مفاد جامع پروتکل الحاقی (که طبیعت «الحاق» به یک پیمان دیگر را دارد)، نمی‌شوند. کشور هند (مانند پاکستان و اسرائیل) به ان‌پی‌تی ملحق نشده ولی بخش‌هایی از پروتکل الحاقی را در بخش ضوابط حفاظتی به موقع اجرا می‌گذارد.

رادیو فردا همچنین نوشت: دلیل تفاوت تعهدات کشورهایی مانند بریتانیا و یا آمریکا در قبال ضوابط پروتکل الحاقی، با کشوری مانند ایران که هنوز به بمب اتمی دست نیافته است، مشروعیت داشتن زرادخانه اتمی آنها است، در عین حال که سازمان ملل کشورهای دارای بمب اتمی مجاز را از کمک دادن به کشورهای فاقد بمب اتمی، برای دست یافتن به بمب اتمی پرهیز می‌دهد.

نویسنده مدعی شد: بهانه نظامیان جمهوری اسلامی برای بسته نگاه داشتن پارچین و یا چهار سایت دیگر در اطراف تهران که در آنها نظامیان فعالیت می‌کنند، به روی بازرسان آژانس، نه به دلیل دفاع از اسرار نظامی جمهوری اسلامی، که تنها بهانه‌ای برای به شکست کشیدن مذاکرات اتمی است، چنانکه پیشتر و در فاصله سال‌های 2003 تا 2005 اجازه انجام دو نوبت بازرسی از این سایت داده شده و گلایه‌ای برای فاش شدن اسرار نظامی جمهوری اسلامی مطرح نبوده است.

مواجب‌بگیر ارگان سازمان سیا توضیح نمی‌دهد که چرا داشتن بمب اتمی از سوی قاتلان مردم هیروشیما و ناکازاکی «مشروع» و موجب مستثنا شدن آنها از بازرسی است، اما فقدان بمب اتمی موجب «اتهام» و «الزام به بازرسی‌های بیشتر در سطح پروتکل الحاقی» است؟! او همچنین توضیح نداده که چرا با وجود 2 بار بازرسی از پارچین در دو نوبت مجزا، غربی‌ها حاضر به بستن پرونده مدعایی فاقد سند خود در این باره نشده‌اند و چرا حاصل برخی بازرسی‌ها و مصاحبه‌ها، لو رفتن فهرست دانشمندان هسته‌ای ایران و ترور برخی از آنها بوده است.

یادداشت رادیو فردا در حالی است که بنا بر گزارش همین رادیو به نقل از انستیتو پژوهش‌های بین‌المللی استکهلم، آمریکا با 7500 کلاهک دارای بزرگ‌ترین زرادخانه سلاح‌های اتمی دنیاست.

هشدار روزنامه دولت درباره رکود بازار مسکن

روزنامه رسمی دولت نسبت به تداوم رکود در بازار مسکن هشدار داد.

این روزنامه از قول رئیس انجمن انبوه‌سازان نوشت: وام 80 میلیون تومانی برای خانه اولی‌ها باید با سپرده‌گذاری یک ساله باشد و تابع شرایط خاص است. همچنین قرار شده تسهیلات بانکی در هر سال به 84 هزار نفر از متقاضیان اختصاص پیدا کند. بنابراین این عدد با توجه به نیاز سالانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی کافی نیست و نمی‌تواند به نیاز تمام متقاضیان پاسخ دهد.

وی می‌افزاید: اگر بخواهیم به این مقوله خوشبینانه نگاه کنیم وام 60 میلیون تومانی می‌تواند بخشی از خلأ مالی متقاضیان خرید ملک را پر کند، اما زمانی که سازندگان این وام‌ها را دریافت کنند به دلیل نرخ سود بالای 21 درصد قیمت خانه (نرخ نهایی ساخت مسکن) افزایش خواهد یافت. لذا در بحث تولید مسکن در صورتی که دولت تسهیلات را با نرخ سود پایین‌تری پیش‌بینی کند، تأثیر مثبتی در بخش مسکن خواهد داشت.

با توجه به وضعیت پیش آمده به نظر می‌رسد سال 95 بازار مسکن تکاپوی بیشتری داشته باشد به هر ترتیب طی چند سال اخیر بخش مسکن رکود عمیقی را تجربه کرد و از آنجا که اقتصاد کشور در این سال‌ها در رکود به سر می‌برد و قدرت خرید مردم هم کاهش یافته بود، زمان تولید و دسترسی مردم به مسکن افزایش یافت.

ایرج رهبر معتقد است: در مقطع فعلی با انباشت تقاضا در این بخش مواجه هستیم که اگر این درخواست‌ها پوشش داده نشود باعث برهم خوردن تعادل بازار مسکن و عرضه و تقاضا خواهد شد. سنوات گذشته نیز به علت رکود دو تا سه ساله جهش قیمت ملک رخ داد. برخی‌ها بر این باور هستند که رکود حاکم بر بازار مسکن دلیل ثبات قیمت‌ها شده است، ولی چنین صحبتی قابل قبول نیست. در رکود فرد متقاضی خرید ملک از خانه‌دار شدن صرفنظر نمی‌کند، بلکه خرید خود را به تعویق می‌اندازد و اگر هم نتواند مساحت مورد نیاز خود را خریداری کند به سراغ واحدهای مسکونی کوچک‌تر می‌رود، از این رو رکود مانند فنر عمل می‌کند هر زمان که فنر از حالت عادی خود خارج شود دیگر قابل کنترل نیست. هجوم خرید ملک توسط مردم هم خیلی خطرناک است، چرا که قیمت‌ها سیر صعودی به خود می‌گیرد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان می‌افزاید: انباشت تقاضا برای هر اقتصادی آفت است به همین دلیل همیشه باید میزان عرضه و تقاضای مسکن با هم هماهنگ باشد. ثبات فعلی که در قیمت مسکن رخ داده همیشگی نخواهد بود. اگر وضعیت بازار شرایط طبیعی خود را داشته باشد باید متناسب با نرخ تورم حرکت کند به دولت توصیه می‌کنم برای کنترل عرضه و تقاضای مسکن برنامه جدی داشته باشد و نحوه پرداخت وام‌ها به گونه‌ای باشد که بتواند مسکن را از رکود خارج کند. متأسفانه طی سه سال اخیر در تولید مسکن هم با رکود روبه‌رو بوده‌ایم. طبق آمارهای اعلام شده میزان صدور پروانه ساخت در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است و سال 93 نسبت به 92 هم کاهش 30 درصدی تجربه شد. لذا رکود در ساخت و ساز هم باید با سیاست‌های تشویقی حل شود.

غیر از بدگویی علیه دولت سابق کار دیگری هم بلد هستید؟!

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید می‌خواهیم از دولت گذشته حرف نزنیم اما نمی‌شود!

اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی آزادراه آبیک - چرمشهر (کنارگذر جنوبی تهران) که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث شد، گفت: هرچند که بارها گفته شده راجع به گذشته حرف نزنیم اما آن‌قدر فشار روی دولت وجود دارد که نمی‌توان راجع به گذشته و سیاست‌هایی که در آن دوران انجام شده، حرفی نزد. دولت گذشته در شرایطی که اوج فروش نفت را تجربه کرد، دولتی را به کابینه یازدهم تحویل داد که بیشترین بدهی ممکن به پیمانکاران و بانک‌ها را داشت.

جهانگیری در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر این که قرارگاه خاتم‌الانبیاء نباید رقیب بخش خصوصی شود اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء نباید در جاهایی که بخش خصوصی حضور دارد ورود و برای بخش خصوصی کشورمان مزاحمت ایجاد کند.

درباره بخش اول اظهارات آقای جهانگیری باید گفت که ترک عادت - آن هم از نوع شدید - بسیار سخت است به ویژه آن که اگر بنا باشد برخی دولتمردان به دولت قبلی بدگویی نکنند و همه مشکلات را گردن آن دولت نیاندازند، دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارند و از این جهت، تابوی دولت قبل یک بهانه کامل برای جبران سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌های مدیرانی است که اکنون سر کار هستند و باید برای امروز خود پاسخگو باشند، که اگر نمی‌توانند پاسخگو باشند، نباید مسئولیت و مدیریت را بپذیرند.

اما درباره بخش دوم گفتنی است که برخی مدیران دولتی هم پروژه‌های بزرگ انجام شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را - از جمله در پارس‌جنوبی و اتوبان قم به گرمسار - افتتاح می‌کنند و پز آن را می‌دهند، هم پروژه‌های ضروری را که بر زمین مانده و کسی برعهده نمی‌گیرد به دوش آن قرارگاه می‌گذارند اما آخرالامر کنایه و طعنه‌ای هم به قرارگاه سازندگی می‌زنند که نوعی ناسپاسی است.

شبیه این رفتار در قبال برخی پروژه‌های آغاز شده از سوی دولت قبل تکرار شده است به نحوی که مثلا هم به مسکن مهر بدگویی مطلق شده و حتی آن را «مزخرف» دانسته‌اند و هم به وقت مناسب، همین پروژه‌ها را افتتاح کرده و ژست خدمتگزاری گرفته‌اند و سوال این است که مگر با پروژه مزخرف می‌شود ژست کار و آبادانی و خدمت گرفت؟!

الگوبرداری مدعیان اصلاحات از سلطنت‌طلبان

پس از انتشار بخشی از اسناد وزارت خارجه عربستان سعودی توسط  سایت ویکی‌لیکس و افشای تأمین هزینه تحصیل و اقامت فرزند وزیر فرهنگ دولت اصلاحات توسط دولت عربستان، با تأیید سند سایت ویکی‌لیکس توسط یکی از نمایندگان مجلس این رسوایی اکنون وارد مرحله تازه‌ای شده است. صبح دیروز اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سند را موثق اعلام کرد و گفت: «سند تأمین هزینه تحصیل فرزند مهاجرانی توسط عربستان معتبر است.» مطابق این سند وزارت خارجه عربستان سعودی به درخواست عطاءالله مهاجرانی مبلغ 65484 پوند را برای اقامت و تحصیل فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان به وی اهدا می‌کند. این در حالی است که نشریات زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب در مواجهه با این خبر سکوت پیشه کرده و حاضر به موضع‌گیری نشده‌اند. اما علیرغم نشریات اصلاح‌طلب این خبر در فضای مجازی با واکنش‌های مختلفی همراه شد. در همین رابطه یکی از کاربران اصلاح‌طلب در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آن وقت‌ها که داور ]ابراهیم[ نبوی در ایران بود و هنوز نظریه‌پرداز پروژه‌های احمقانه‌ای از قبیل «اسب تروآ» نشده بود، لاطائلاتی را به اسم طنز به خورد خلق‌الله می‌داد که بعداً در کتاب‌هایی چون «ستون پنجم»، که اگر اشتباه نکنم نام ستون روزانه‌اش در روزنامه «جامعه» بود، هم گردآوری و منتشر شد.

حسین شریعتمداری، که شدیدتر از حالا، به کوبیدن اصلاح‌طلبان و، در واقع، هر که به تمامی با جمهوری اسلامی نبود، مشغول بود، یک بار از پول‌هایی نام برد که برخی اصلاح‌طلبان از عربستان گرفته‌اند. در آن فضا، این قضیه دستمایه تمسخر نبوی قرار گرفت: تقریباً در تمام یادداشت‌های روزانه‌اش به نحوی به آن می‌پرداخت و مسخره‌بازی درمی‌آورد.

تا همین لحظه هم، شخصاً آن خبر را واهی می‌دانستم؛ ]...[ با همه این توصیف‌ها، این سند مرا تکان داد؛ اگر مهاجرانی اکنون که به قول این سند وزیر سابق است، توانسته بدون وجود هیچ دلیل روشنی از عربستان پول بگیرد، چرا همان زمان که وزیر بوده به طرق دیگر پول نگرفته باشد؟ از کجا معلوم دیگران در گذشته و حال چنین پول‌هایی به جیب نزده باشند؟ از پاک‌دستی بگذریم؛ از کجا معلوم سایر مدعیاتی که در همه این سال‌ها تحویل‌مان داده‌اند درست باشند؟ چه دلیلی برای تأییدشان در اختیار داریم؟ آدم به خیلی چیزها می‌تواند (و باید؟) شک کند، خیلی چیزها.»

گفتنی است پیشتر نیز در بحبوحه آشوب‌های سال 88؛ وبسایت روزنامه گاردین خبر از کمک 50 میلیون دلاری یک بازرگان عرب به نام صائب عریقات به میرحسین موسوی داد. کمکی که با هماهنگی جرج میشل فرستاده ویژه آمریکا در غرب آسیا انجام شد.

لازم به ذکر است اخذ کمک مالی از عربستان برای مقابله با جمهوری اسلامی سابقه‌ای دیرینه دارد. احمد علی مسعود انصاری مشاور مالی رضا پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد: «در سال 1981 عربستان سعودی توسط ملک حسن پادشاه مراکش 10 میلیون دلار به چند تن از سلطنت‌طلبان داد و پیش از آن هم عربستان دو میلیون دلار نقداً به خود او داده بود.» با این اوصاف به نظر می‌رسد پس از سلطنت‌طلبان اکنون اصلاح‌طلبان به مشتریان پر و پا قرص کمک‌های مالی رژیم مرتجع عربستان سعودی تبدیل شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    اين جمله خيلي باحال بود : شبیه این رفتار در قبال برخی پروژه‌های آغاز شده از سوی دولت قبل تکرار شده است به نحوی که مثلا هم به مسکن مهر بدگویی مطلق شده و حتی آن را «مزخرف» دانسته‌اند و هم به وقت مناسب، همین پروژه‌ها را افتتاح کرده و ژست خدمتگزاری گرفته‌اند و سوال این است که مگر با پروژه مزخرف می‌شود ژست کار و آبادانی و خدمت گرفت؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس