کد خبر 432759
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ضمن تشریح مصوبات این کارگروه که امروز تشکیل جلسه داد، گفت: در ۳ ماه گذشته در تهران ۲۲ روز هوای ناسالم داشتیم.

 به گزارش مشرق، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال 94 پیش از ظهر امروز برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت کیفی هوای تهران در 3 ماه گذشته در مقایسه با وضعیت مشابه در سال گذشته ارائه شد که مبین 10 روز هوای پاک، 62 روز هوای سالم و 22 روز هوای ناسالم در هوای تهران بود.

حیدرزاده با اشاره به معضلات خشکسالی و کانون‌های گرد و غبار استانی در افزایش غلظت آلایندگی هوای تهران بیان داشت: قطعا گرد و غبار ایجاد شده در هوای تهران در افزایش روزهای ناسالم تاثیرگذار بوده و اگر این میزان کمتر از این بود می توانستیم نتایج بهتری را در کیفیت هوای تهران مشاهده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در این جلسه همچنین در خصوص ضرورت توجه دستگاه‌های اجرایی استان تهران به تکالیف مقرر در مصوبه هیئت وزیران در مورد برنامه کاهش آلودگی هوای تهران بحث و گفتگو شد.

وی تصریح کرد: از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بررسی آخرین وضعیت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و همچنین بررسی تمهیدات لازم و بیشتر برای کنترل آلایندگی منابع متحرک در جهت کاهش آلودگی هوای تهران بود.

حیدرزاده با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: مقرر گردید کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده مربوطه در راستای تحقق برنامه کاهش آلودگی هوای تهران، متناسب با بندهایی که در آن مسئولیتی برای آنها تعریف شده اقدام نمایند.

وی گفت: از دیگر مصوبات این جلسه ارائه میزان بودجه اختصاص یافته به موضوعات مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا توسط دستگاه‌های متولی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه برخورد با کوره‌های زغال و زباله سوزها در شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی از دیگر این مصوبات بوده است، افزود: در این جلسه به منظور پیگیری تعویض کنیستر خودروها مقرر شد، کمیته ای بین سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و شرکت تولید کننده کنیستر برگزار گردد.

حیدرزاده در پایان گفت: در جلسات بعدی کارگروه به فراخور، هریک از دستگاه های اجرایی استان نسبت به آخرین اقدامات مربوط به بند های مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و میزان پیشرفت و توفیقات حاصله گزارشی ارائه خواهند داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس