کد خبر 432498
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد روسیه شریک اصلی واشینگتن در مذاکرات هسته‌ای ایران و در زمینه مبارزه با تروریسم است.

به گزارش مشرق،‌ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست "آتلانتیک بروک”، که دوشنبه در برلین آلمان برگزار شد، اعلام کرد روسیه شریک اصلی  آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران، امور خاورمیانه و در زمینه مبارزه با تروریسم است.

"اشتون کارتر،" که برای تقویت روابط دوجانبه آلمان و آمریکا به برلین سفر کرده است، پس از آلمان برای شرکت در نشست مرکز برتری دفاع سایبری جمعی ناتو و سپس برای شرکت در نشست وزیران دفاع این سازمان به استونی پرواز خواهد کرد.

وی گفت: " دولت آمریکا به همکاری با روسیه در صورت تمایل این کشور ادامه خواهد داد. این همکاری ها، مذاکرات گروه 1+5  با ایران، منع گسترش سلاح های اتمی در سطح گسترده تر، مبارزه با تروریسم- مقابله با گروه هایی مشابه داعش- را در بر می گیرد."

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد:  واشینگتن " همچنان امیدوار است روسیه به عنوان شریک مورد احترام آمریکا که رو به جلو حرکت می کند نقش ایفا کند، نه مانند امروز که کشوری منزوی است که از آمریکا کناره گیری می کند."

وی همچنین اذعان کرد همکاری های راهبردی آمریکا و روسیه برای ثبات بین المللی امری حیاتی است.

کارتر تصریح کرد: " بخش عمده پیشرفتی که از پایان دوران جنگ سرد داشته ایم، با همکاری روسیه بوده است. بگذارید یک بار دیگر تکرار کنم: ما باید نه علیه روسیه و نه بدون روسیه باشیم، بلکه باید با روسیه باشیم."


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس