کد خبر 432466
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

روز گذشته سخنگوی دولت روسیه خبر از کاهش چشمگیر بودجه میزبانی کشورش برای جام جهانی بیست و یکم داد؛ اما این کاهش یک بیست و چهارم، چه آثاری دارد؟!

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آلمان، دولت روسیه در روز گذشته اعلام کرد که بودجه میزبانی جام جهانی بیست و یکم را به میزان یک بیست و چهارم کاهش خواهد داد. سخنگوی دولت مشخصا اعلام کرد که این کاهش بر موارد اساسی بی اثر خواهد بود.

آن‌ها گفتند که از 12 میلیارد دلار بودجه مسابقات، 570 میلیون دلار آن را کم می‌کنند و این کاهش را در کم کردن برخی امکانات نظیر زمین‌های تمرین اعمال خواهند کرد.

در این ارتباط، ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه تاکید کرد که تعداد زمین‌های تمرین از چهار به سه، و تعداد هتل‌ها را نیز از 10 مورد در هر شهر، به هشت مورد کاهش خواهند داد.

روسیه همچنین 500 هزار کارگر را به منظور ساخت و سازهای جام‌جهانی به کار گرفته است که این تعداد را هم احتمالا کم خواهد کرد.

آن‌چه مشخص است، این‌که روسیه اکنون در بحران اقتصادی قرار گرفته و ارزش پول ملی‌اش در یک سال گذشته به طور متوسط 40 درصد در مقابل یورو کاهش یافت. این بحران مالی در روسیه از زمان مساله اوکراین و تعارض شرق و غرب بر آن بوده است. درپی این تعارض پنهان، کاهش قیمت جهانی نفت و گاز که اصلی ترین مولفه‌های صادراتی روسیه به شمار می‌رود، از دلایل دیگری است که موجب شده روسیه ناتوان‌تر از پیش شود.

این‌ها همه به کنار، روسیه با یک چالش عمیق دیگر هم روبرو بوده و آن، احتمال پس‌گیری امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 است! آن‌ هم از سوی رقیب دیرینش، ایالات متحده که گویی دارد به صحنه گردان جدید فیفا بدل می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس