عملکرد پرویز مظلومی در تیم استقلال در دو فصل بهتر از عملکرد امیر قلعه نویی بوده و این آمار برای اولین بار در مقایسه قلعه نویی با سایر مربیان استقلال اورا پایین تر قرار داده است.

مقایسه عملکرد مظلومی و قلعه‌نویی در استقلال +جدولگروه ورزشی مشرق - پس از حرف و حدیث‌های فراوان، نه دراگان اسکوچیچ و ایگور استیماچ کروات سرمربی آبی‌ها شدند و نه امیر قلعه‌نویی در استقلال ماند. آبی‌ها تیم جدیدشان را زیر نظر پرویز مظلومی خواهند بست و این برآیند تمام جلسات متولیان استقلال در وزارت ورزش و این باشگاه است.

پرویز مظلومی پس از اینکه در اولین دوره لیگ‌برتر دستیار منصور پورحیدری بود از ابتدای لیگ دهم به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست و نایب‌قهرمان شد.

مظلومی در فصل دوم فعالیتش کنار آبی‌ها قهرمان جام‌حذفی هم شد در حالی که کاپ قهرمانی لیگ به خاطر پیش افتادن«یک» امتیازی سپاهان از دستش افتاد.

مشرق در گزارشی به عملکرد پرویز مظلومی پس از رفتن از استقلال پرداخت. (اینجا)

اما بررسی عملکرد مظلومی که با کسب پیروزی‌های پی‌درپی به پرویز سوبله‌چوبله معروف شد و مقایسه آماری که در استقلال به ثبت رساند با کارنامه امیر قلعه‌نویی سرمربی آبی‌ها در سه فصل اخیر نتایج جالبی را در بر خواهد داشت.

میانگین مظلومی در مدت حضورش در استقلال 1.92 و میانگین قلعه نویی در سه فصل اخیر 1.78 بود که نشان می‌دهد قلعه نویی در این مدت میانگین امتیاز کمتری از پرویز مظلومی گرفته است و برای اولین بار تحت تاثیر موفقیت های یک مربی دیگر استقلال قرار گرفته است.

* سقوط ژنرال
به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی از ابتدای لیگ دوازدهم به استقلال برگشت و از قضا در همان ابتدای کار آبی‌ها را قهرمان لیگ کرد. آبی‌ها با ژنرال‌شان در جدول بازی‌های خانگی و خارج از خانه بهترین بودند تا در پایان فصل با 67 امتیاز قهرمان شوند.

با این حال در لیگ سیزدهم استقلال قلعه‌نویی از 15 بازی خانگی خود تنها 28 امتیاز گرفت. آبی‌ها در خانه سه مرتبه مغلوب شدند و چهار بار به صلح با رقبا رضایت دادند تا آخر فصل با 53 امتیاز تیم پنجم لیگ لقب بگیرند.

در لیگ چهاردهم اوضاع از این هم بدتر شد. استقلال قلعه‌نویی هم در خانه 20 امتیاز گرفت و هم در خارج از خانه 20 امتیاز تا ششم شود. آبی‌ها در لیگ چهاردهم طی 30 هفته فقط 47 امتیاز گرفتند و این ناامیدکننده بود.

مقایسه عملکرد مظلومی و قلعه‌نویی در استقلال +جدول
* قلعه‌نویی 50 درصد بازی‌هایش را برد
امیر قلعه‌نویی طی سه فصل اخیر در 94 بازی لیگ‌برتر روی نیمکت استقلال نشست. حاصل کار کسب 47 پیروزی، 27 مساوی و قبول 20 شکست بود. قلعه‌نویی برای ثبت یک عنوان قهرمانی و دو عنوان ناامیدکننده پنجمی و ششمی در لیگ‌های دوازدهم تا چهاردهم 50 درصد بازی‌هایش را با استقلال برد و در مقابل 21.27 درصد بازی‌ها را باخت. کسب 1.78 امتیاز(به طور میانگین) از هر بازی حاصل کار تیمی بود که در سه سال گذشته تحت نظر قلعه‌نویی به نام استقلال وارد مسابقات شد.

آبی‌ها البته در فاز دفاعی به طور میانگین 0.81 گل در هر مسابقه دریافت کردند که روی هم رفته عملکردی قابل دفاع بود. استقلال امیر قلعه‌نویی طی سه فصل و 94 بازی، 116 گل زد و این یعنی به ثمر رساندن میانگین 1.23 گل در هر بازی.

جدول عملکرد استقلال و امیر قلعه‌نویی در بازی‌های خارج و داخل خانه لیگ‌های 12، 13 و 14

{$sepehr_album_28061}


* تیم سوبله‌چوبله شیر خارج خانه
به گزارش مشرق، پرویز مظلومی از ابتدای لیگ دهم سرمربی استقلال شد و سرمربی اسبق صبا و مس شروعی قابل تقدیر در جمع آبی‌ها داشت.

استقلال با مظلومی 65 امتیاز گرفت و نایب‌قهرمان لیگ دهم شد آن‌هم در شرایطی که در جدول بازی‌های خارج از خانه آبی‌ها با کسب 31 امتیاز بالاتر از همه اول شدند.

استقلال در لیگ یازدهم با درخشش مهدی رحمتی در جام‌حذفی قهرمان شد اما در هفته‌های پایانی لیگ قهرمانی را با سوم شدن عوض کرد. جالب اینکه استقلال مظلومی در لیگ یازدهم نیز بهترین تیم در بازی‌های خارج از خانه لقب گرفت.

شاید کسب 35 امتیاز در بازی‌های خارج از خانه نشان می‌داد تیم مظلومی مقابل تماشاگرانش- در تهران- با استرس بازی می‌کند.

پرویز فقط 16درصد بازی‌ها را باخت
پرویز مظلومی طی دو فصل 68 مرتبه روی نیمکت استقلال در لیگ‌برتر نشست تا در این مدت 37 پیروزی، 20 تساوی و 11 شکست را در کارنامه‌اش ثبت کند.

پرویز سوبله‌چوبله 54.4 درصد بازی‌هایش را برد و فقط 16.17 درصد از دیدارهای استقلال را با شکست پشت سر گذاشت. تیم مظلومی با زدن 1.66 گل در هر بازی از تیمی که بعدها قلعه‌نویی تشکیل داد هجومی‌تر بود. هرچند که در فاز دفاعی با دریافت 68 گل در 68 بازی این استقلال قلعه‌نویی بود که مستحکم‌تر نشان می‌داد.

جدول عملکرد استقلال و پرویز مظلومی در بازی‌های خارج و داخل خانه لیگ‌های 10 و 11

{$sepehr_album_28062}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    پرویز سوبله چوبله
  • مهدی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    پرویز شیش تایی
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    مظلومی گزینه سوم استقلال بود.......دیدیند منصوریان نیومد.........رفتند سراغ خارجی.....دیدند خارجی نیومد، رفتند مظلومی رو آوردند.........خخخخخخ
  • امیر ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    واقعا برای استقلال و هوادارانش متاسفم چون تو تاریخ این باشگاه رفت و برگشت و زاید و10نفره 2 بار و 9نفره و دسته سوم میورا و نانامی و افشین پیروانی و 6 تای 52 تولی پرس قزوین فراز قم ... بابا خجالت رو کی در چه زمانی باید بکشه 6 تایی های 52

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس