دومین جشنواره سراسری باران رحمت با نمایش 160 اثرمنتخب از دانشجویان در رشته های تجسمی ،فیلم کوتاه، نمایش، عکاسی، نگارگری، وهم آوایی در خانه هنرمندان از نیمه دوم ماه رمضان برگزار می شود.

گروه فرهنگی مشرق- رییس موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر روز دوشنبه در نشست خبری دومین جشنواره سراسری باران رحمت گفت " این جشنواره ویژه دانشجویان مراکز دانشگاه علمی کاربردی است که در رشته های تجسمی، با تاکید و توجه بر مضامین قرآنی و معاصر سازی آن با دنیای امروز برگزار می شود."

حمید شاه آبادی با اشاره به اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از لحاظ کمی وکیفی بسیار خوب ارزیابی شده است افزود: یک هزار و 169 اثر به این جشنواره راه یافته و از این تعداد 160 اثر بعد از داوری نهایی به بخش نمایشگاه راه پیدا می کند.

بیش از 1000 اثر به دبیرخانه رسیده است

وی گفت:این جشنواره نماد عملی از پتانسیل های موجود در مراکز علمی کاربردی است و برای نشان دادن توانایی های و استعدادهای دانشجویان این مراکز است .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در خلا اتفاق نمی افتد گفت: آموزشی که هنرجویان می بینند باید به عرصه ظهور برسد دانشجویان با حضور و مشارکت در جشنواره باران رحمت ادای دین را به حوزه قرآن نشان می دهند و تمام ماموریت ها مراکز علمی کاربردی جهت گیری پیدا می کنند .

وی اظهار داشت: تمامی آثار ارائه شده بر اساس آموزش های مهارتی که دانشجویان در طول دوران آموزش دیده اند نشان داده می شود و بیانگر پتانسیل مراکز علمی کاربردی برای ورود به بازار کار است .

بیش از 1000 اثر به دبیرخانه رسیده است

در ادامه دبیر جشنواره باران رحمت افزود:ظرفیت ها و مهارت های مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تا به امروز به خوبی دیده نشده و آن گونه که شایسته است آثار به نمایش در نیامده است.این جشنواره نمایش هایی از توانایی های خروجی دانشجویان است که آموزش دیده اند.

حسین پارسایی گفت: آثار 89 دانشجوی مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر به این جشنواره رسیده است هم اکنون آثار رسیده به جشنواره در حال داوری است.

وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره افزود: 30 اثر در بخش تایپوگرافی، 19 اثر در بخش تصویرسازی، 11 اثر در بخش رقابتی نقاشی و 19 اثر در بخش جنبی نقاشی، 21 اثر در بخش خوشنویسی و 19 اثر در بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی و به بخش پایان جشنواره باران رحمت راه یافتند.

پارسایی بیان داشت: بخش طراحی پوستر، نگارگری و فیلم کوتاه هم اکنون در حال داوری است.

وی افزود: ما در جشنواره امسال کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی داریم در بخش تایپوگرافی یکی از استادان برجسته کشور ترکیه را دعوت کرده ایم تا طی 4 روز ورکشاپ های خود را در خانه هنرمندان برگزار کند.

وی درباره زمان آغاز برگزاری جشنواره باران رحمت گفت: یازدهم تیر مراسم افتتاحیه را در سالن استاد شهناز برگزار می کنیم. از دوازدهم تیر کارگاه ها و نشست های تخصصی برگزار می شود. همچنین در تالار شهناز پخش فیلم های برگزیده جشنواره را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: ویژه برنامه با عنوان رخصت در فضای باز خانه هنرمندان با برنامه های آیینی و نمایشی از ساعت 19 تا 22:30 برگزار می شود.

حسین پارسایی دبیر جشنواره و محمود عزیزی دبیر افتخاری گروه فیلم و تئاتر، بهرام کلهرنیا دبیر افتخاری گروه گرافیک ، مجتبی آقایی دبیر افتخاری گروه عکس و مصطفی آقا میری دبیر افتخاری گروه نگارگری را بر عهده دارند.

دومین جشنواره سراسری باران رحمت کارگاه های آموزشی با موضوع رشته های همچون تئاتر، تجسمی، با حضور اساتید خارجی و داخلی با تاکید و توجه بر مضامین قرآنی و معاصر سازی آن با دنیا امروز، به همت موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان از 11 تا 26 تیر ماه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس