از سری دوم سریال پایتخت با نقش رحمت خروس‌باز آمد و ماندگار شد. خانواده معمولی تاکید داشتند که رحمت حتی در اطرافشان هم نباشد، اما او حالا درست در بطن زندگی آنهاست. آنچه بهانه و اسباب ماندگاری این شخصیت را فراهم کرد، فارغ از پردازش حرفه‌ای و هنرمندانه، بازی خوب و هوشمندانه هومن حاجی‌عبداللهی در قالب آن بود.

به گزارش مشرق، حاجی عبداللهی، بازیگر، صداپیشه، گوینده و مجری تلویزیون از سال 1371 فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد. به بهانه حضور در سریال پایتخت با او گپ کوتاهی زدیم.

آیا شخصیت رحمت که شما ایفاگر نقش آن هستید در پایتخت 4 حرف تازهای برای گفتن دارد یا قرار است تماشاگر همان آدم نوکیسه تازه به دوران رسیده را ببیند؟

طراحیهای محسن تنابنده بهگونهای است که حتی میتواند تا پایتخت 100 را با همین عوامل و شخصیتها بهگونهای جذاب طراحی کند، همراه با اتفاقاتی که بهروز است و متناسب با شرایط روز جامعه. اصولا همه شخصیتها و اتفاقات سریال پایتخت هم در همین زندگی امروزی طراحی میشوند. شخصیت رحمت هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحیهای جدیدی برای او صورت گرفته و در قسمتهای آینده خواهید دید که زندگیاش دچار چه فراز و نشیبهایی شده و قرار است چه تاثیرات مهمی در خانواده نقی معمولی بگذارد. از مردم دعوت میکنم تا سریال را ببینند و شاهد اتفاقاتی باشند که از سوی رحمت و بایو برای خانواده نقی پیش میآید.

خودتان بیشتر با رحمت خروسباز پایتخت 2 ارتباط برقرار کردید یا رحمتی که در سری سوم و چهارم سریال ایفاگر نقشاش هستید؟

رحمت پایتخت 2 یک شاه نقش بود که در همان قسمتهای اول شوکی را به بیننده وارد میکرد و میرفت. اتفاقا همین هم باعث شد که بر دل مخاطبان بنشیند و در سریهای بعدی هم حضور داشته باشد. این شخصیت در سری سوم حضوری پررنگتر داشت و حالا در پایتخت 4 که در کنار معمولیهاست و یکسری از اتفاقات از سوی او رقم میخورد. به هر حال رحمت هر شغلی که داشته باشد من دوستش دارم و وظیفه دارم به عنوان بازیگر نقشاش را خوب بازی کنم. فکر هم میکنم تا به امروز از عهده این کار برآمده باشم.

به نظر میرسد سری چهارم سریال پایتخت هم بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

دقیقا. ماجرای سریال از قسمت سوم وارد فاز جدیدی میشود و گرههای جدیدی در داستان رخ میدهد. شخصیتها هم پختهتر و جذابتر میشوند. ما همه تلاش خود را به کار گرفتهایم تا پایتخت 4 بهترین پایتخت باشد. پیشبینی میکنم با توجه به تلاشهایی که عوامل به خرج دادهاند و من هم شاهدش بودهام این اتفاق بیفتد.

بعد از پایتخت 2 پیشبینی میشد و انتظار میرفت که سیل پیشنهادات به سوی شما روانه شود و بیشتر به حوزه بازیگری ورود کنید، اما این اتفاق نیفتاد. چرا؟

متاسفانه یا خوشبختانه سریال پایتخت با بازیگرش یک کاری میکند که انتخابهای بعدش سخت شود. وقتی با مقدم و تنابنده کار میکنی، میترسی انتخابهای بعدیات بد باشد و حاصلش، تمام اعتبار حرفهایات را از بین ببرد. همین دغدغه باعث میشود که با وسواس بیشتری کار کنی. من بعد از پایتخت 3 ترجیح دادم به برنامه رنگینکمان برسم و اجراهایم را داشته باشم. بماند که مدتی است که از این کار هم خسته شدهام. قبل از پایتخت 4 سریال «زشت و زشتتر» را کار کردم که قرار است بعد از ماه مبارک رمضان پخش شود. از این به بعد هم بیشتر بر بازیگری تمرکز خواهم کرد.

این فعالیتهای چندگانه و موازی مانند اجرا، بازی و صداپیشگی را از منظر حرفهای برای خودتان یک فرصت میدانید یا تهدید؟ اصولا این شاخه به شاخه شدن تمرکز را از شما نمیگیرد؟

من حرفه اصلیام بازیگری است. اگر فرصت بازی پیش بیاید آن را به همه چیز ترجیح میدهم.

یعنی بازی را حتی بر اجرا ترجیح میدهید؟

بله، حتی اجرا. میبینید که من چند ماه است که هیچ اجرایی در تلویزیون ندارم و در رنگینکمان هم پنگول فعلا غایب است. پس از ماه رمضان دوباره به سر کار رنگینکمان باز خواهم گشت؛ بچهها نباید پنگول دوستداشتنیشان را از دست بدهند. اما کار اجرا دغدغهام نیست که اگر نباشد به مشکل بربخورم. بازیگری روح مرا را راضی میکند. با این حال، فعالیتهای موازی را هم برای کار حرفهای خودم یک آفت نمیدانم. در هر رشته آن قدر تسلط دارم که همه چیز را با هم قاطی نکرده و از کیفیت کار کم نگذارم.

حضورتان در سینما هم به دو سه فیلم محدود شد آن هم با فواصل چند ساله.

پیشنهاد خوب نداشتم. چند نقش اول و دوم پیشنهاد شد، اما وقتی فیلمنامه را خواندم به دلم ننشست. من اهل بلوف زدن نیستم که ادعا کنم خیلی پیشنهاد داشتم. ولی چند پیشنهاد بود که هر چه بالا و پایینشان کردم حتی برای پول و نقش اول و دوم بودنشان، باز هم نتوانستم که زیر بار بروم و بازی کنم.

از نقشتان در سریال زشت و زشتتر بگویید.

نقش یک دانشجوی متاهل را بازی میکنم که تقریبا بزرگ خوابگاه است و همه هم قبولش دارند. با این حال همه کارهایش حساب شده و معقول نیست و باعث ایجاد دردسر برای دوستانش میشود.

اگر سری پنجم پایتخت هم ساخته شود شما در آن حاضر خواهید بود؟

تا هر سری که ساخته شود، اگر به سراغم بیایند قطعا نه نخواهم گفت.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس