کد خبر 431820
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

استاندار هرمزگان با بیان اینکه وزارت نیرو تاکنون برای رفع بحران آبی بندرعباس یک ریال هم به استان کمک نکرده است، گفت: متاسفیم که آب باقیمانده در پشت سد میناب را نمی‌توانیم به باغ‌های در حال خشکیده شدن میناب اختصاص دهیم.

به گزارش مشرق ،‌ جاسم جادری عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مباحث مهم و اولویت‌های استان تامین آب شرب شهرها و روستاهاست.

وی با بیان اینکه تمام امکانات اعم بودجه‌ها و اعتبارات تملک‌ دارایی‌ استان برای تامین آب شرب بندرعباس به کار گرفته شده است، افزود: این در حالیست که وزارت نیرو کماکان حتی یک ریال هم برای طرح تامین آب شرب مرکز استان، اعتباری به استان اختصاص نداده است.

*بندرعباس بحرانی‌ترین شهر کشور در حوزه آب است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بندرعباس بحرانی‌ترین شهر کشور در حوزه آب شرب است افزود: تاکنون و در ماه‌های اخیر 11 میلیارد تومان برای تامین آب شرب بندرعباس اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح اضطراری تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر از بخش و دشت‌های شمالی بندرعباس اشاره کرد و یادآور شد: طرح اضطراری آب‌رسانی از چاه‌های پایین دست سد شمیل و نیان، طرحی کمکی است که با هدف تامین و جبران کمبود آب شبکه شرب بندرعباس اجرایی شده است.

جادری گفت: این طرح توان تزریق 500 تا 600 لیتر آب در ثانیه را به شبکه آب شهری بندرعباس دارد.

استاندار هرمزگان این طرح برای جایگزینی آب سد میناب در نظر گرفته شده است، و متاسفیم که نمی‌توانیم در شرایطی که باغ‌های میناب در حال خشک شدن هستند، به آنها آب بدهیم چرا که آب باقیمانده باید درست مصرف شود.

*کاهش 65 درصدی بار‌ش‌ها در هرمزگان

جادری گفت: هرمزگان از نظر برخورداری از بارش‌ها در رده آخر جدول کشوری قرار دارد، و این در حالیست که امسال نسبت به سال گذشته میزان بارندگی‌ها در این استان با کاهش 65 درصدی روبرو بوده است.

*شهرداری فکری برای فضای سبز بکند

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر همواره بر بازیابی پساب برای آبیاری فضای سبز تاکید کرده‌ایم منتها این امر تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است و منطق حکم نمی‌کند که در این شرایط درختان و فضای سبز را با آب شرب آبیاری کنیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح کرد: شهرداری بندرعباس باید برای تامین آب فضای سبز فکری اساسی کند و باید به منابع جدید روی آورد.

جادری خواستار برخورد با مشترکان پرمصرف و غیرمجاز در شبکه آبرسانی بندرعباس و سایر شهرهای استان شد و افزود: باید به سمت بهبود و بهسازی شبکه آبرسانی، توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها و تغییر الگوهای کشت و آبیاری در سطح استان با هدف کاهش مصرف باشیم.

*سد جگین باید کاربردی شود

استاندار هرمزگان با اشاره به آب ذخیره شده در پشت سد آب جگین یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای برای انتقال آب این بخش‌ به شهرهای حوزه شرقی استان باید هر چه سریع‌تر چاره‌ای بیاندیشد.

وی با بیان اینکه در استان دیگر اعتباری برای رفع مشکلات مرتبط با آب نداریم، یادآور شد: مدیران مربوطه وزارت نیرو باید به فکر جذب اعتبارات برای این امر باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    دشمنان محاسبه کرده اند که ایران روز به روز با بحران بی ابی بیشتر و خشکی بیشتر و مثل صحرای افریقا مواجه خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس