پیام دهکردی در رابطه با دغدغه‌های رهبر انقلاب در رابطه با تئاتر گفت: این اتفاق مبارکی خواهد بود که در اسرع وقت با رهبری دیداری داشته باشیم، حرف‌هایی در رابطه با تئاتر داریم که باید به رهبر انقلاب بگوییم.

 به گزارش مشرق، پیام دهکردی، از جمله هنرمندانی است که همیشه سعی می‌کند خیلی جامع و مستند صحبت کند، او این رویه را در کارهایش نیز دارد، دهکردی این روزها نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» را روی صحنه دارد، نمایشی که به زعم خودش تمرینات سختی را همراه با گروهش پشت سر گذاشته و برای‌آکاهی رساندن و وادار کردن مخاطب به اندیشیدن مهم است. بخش اول این گفت‌وگو پیش از این با تیتر وسط «هیچکس نبود بیدارمان کند»، چیپس و پفک نگذاشتیم» منتشر شده است.

در بخش اول گفت‌وگویی که با پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد و فریبا متخصص داشتیم، آن‌ها از دغدغه‌ها و ناراحتی‌هایی گفتند که باعث شده وضعیت تئاتر آن طور که باید خوب نباشد. این سه هنرمند معتقد هستند که به مشکلات ریشه‌ای هستند که طی سالیان بر تئاتر تحمیل شده است. پاوه‌نژاد می‌گوید:«بنده به عنوان بازیگر به دلیل نگرانی‌ها و دغدغه‌هایم در مورد شرایط و زمان کار بعدی مجبورم به همه امکانات موجود چنگ بزنم و هر چیزی که مانع من شود را کنار بگذارم.»

دهکردی از عدم آگاهی سخن می‌گوید که باعث شده هیچگاه مشکلات تئاتر آن طور که باید دیده نشود، او می‌گوید که در دوره دبیری تئاتر کودک و نوجوان متوجه شده واقعیت تئاتر ایران چیست و تنها به دلیل اینکه  مصلحت تئاتر را در نظر می‌گیرد سخن نمی‌گوید، او همچنین افزود:«چرا مسائلی که در رابطه با ارتباط حیرت‌انگیز مجلس با تئاتر اتفاق می‌افتد پیگیری نمی‌شود؟ بسیاری از مسئولان ما چیزی از تئاتر نمی‌دانند پس چطور می‌خواهند معضلات منطقه خود را دریابند.»

در بخشی از این گفت‌وگو پیام دهکردی در رابطه با صحبت‌های مقام معظم رهبری در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب گفت:«ما هم باید این نگرانی‌ها را به فال نیک بگیریم و ببینیم که تئاتری‌ها هم سهمی دارند که مطالبات خود را صریح و بی‌پروا و درنهایت خلوص مطرح کنند. این نخستین بار در 15 سال اخیر است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد:«من به‌عنوان یک هنرمند و دیگر همکاران من که رنج می‌کشند حرف‌هایی دارند که باید شنیده شود. یا باید کارگروهی تشکیل شود یا نماینده‌ای تعریف شود. باید از جریان‌ها و سلایق و گروه‌های مختلف جامعه تئاتر نمایندگانی گزارش‌هایی را از مطالبات معوق مانده‌ی جامعه‌ی تئاتر در قالب دیدار یا نشست یا هر عنوان دیگری مطرح کند.

دهکردی در ادامه با تاکید براینکه باید شکاف بین هنرمندان و مسئولان برداشته شود، اظهار داشت: مجلس باید در جریان تئاتر کشور باشد. باید هنرمندان تئاتر با همه سطوح مدیریتی کشور ارتباط داشته باشند نه اینکه هر طیفی به یک نفر متصل باشند. به نظر من امروزه هم از سوی مسئولان و هم هنرمندان باید همه خطوط‌ها کنار گذاشته شود و با تشکیل جلسه مشترک ببینیم چه باید کرد. این اتفاق مبارکی خواهد بود که در اسرع وقت با رهبری دیداری داشته باشیم. ما هم با رهبری حرف‌هایی داریم که در جلسه‌ای به ایشان صدیق و صریح و سریع باید بگوییم.

وی در رابطه با اینکه تئاتری‌ها مانند هنرمندان دیگر رشته‌ها دیدار خصوصی خاصی با رهبر انقلاب نداشته‌اند گفت: امیدوارم به‌زودی این دیدار حاصل شود و ما شاهد تأثیرات آن بر رشد و بالندگی تئاتر کشور باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    اتفاقی خوب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس