گروه فدک در فکر گسترش کار به مزار شهدای گمنام در سراسر کشور است و تا کنون در شهرهای اهواز، اصفهان، آمل، بوشهر و... کارهایی از این دست انجام داده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روزنامه همشهری، امروز در شماره 6564 خود و در بخش همشهری دو، گزارشی را از گروه فدک، جوانانی که هر هفته سر مزار شهدای گمنام می روند و به عنوان خادم به آن ها خدمت می کنند، منتشر کرد.

این گزارش که در صفحه 10 این ویژه نامه منتشر شده، گروه فدک را اینگونه معرفی کرده:

این خادمان شهدای گمنام را چقدر می شناسید؟
همه متقاضیان حضور در این کار راس ساعت خاصی که معمولا 2 بعداز ظهر است وارد بهشت زهرا(س) می شوند. قرار در قطعه 44 شهداست. این گروه سرویس برای رفت و آمد ندارد. بعد از رسیدن، چند ساعتی را در کتار شهدا می گذرانند و سپس به خانه هایشان بر می گردند.

کارهای گروه از قبل برنامه ریزی شده‌اند. اعضای گروه نزدیک به 150 نفر هستند و در قطعات 44 و 50 کار می کنند. خانم ها به قطعه 44 می روند و آقایان کارهای قطعه 50 را انجام می دهند.

ترمیم رنگ مزارها، از بین بردن پریدگی سنگ ها، ترمیم فضای سبز، خواندن زیارت عاشورا، دعا و ... از کارهای این گروه در کنار مزار شهدای گمنام است.
این خادمان شهدای گمنام را چقدر می شناسید؟
تا امروز این گروه 900 گل کاشته است و به همین خاطر اشتیاق مردم به آمدن در این قطعات بیشتر شده است.

خانم ها با مادران شهدا صحبت کرده و خاطرات آنها را جمع می کنند که قرار است از این خاطرات، کتابی تنظیم و منتشر شود.

گروه فدک برای کارهایش هیچ پولی از سازمان یا نهادی دریافت نمی کند و هزینه ها از جیب اعضا فراهم می شود.

ابتدا هر 5 قبر، به یکی از اعضای گروه سپرده می شد تا کارهای آن را انجام دهد ولی با افزایش اعضا، کارها به صورت گروهی و سراسری انجام می شود.

در این گروه از خانم 65 ساله تا پسر 15 ساله عضویت دارند.

گروه فدک در فکر گسترش کار به مزار شهدای گمنام در سراسر کشور است و تا کنون در شهرهای اهواز، اصفهان، آمل، بوشهر و... کارهایی از این دست انجام داده است.

برنامه های گروه از طریق سایت (http://fadak44.ir) و همچنین سامانه پیامکی به اطلاع اعضا می رسد اما هستند مردمانی که با دیدن اعضای گروه، آستین‌شان را بالا می زنند و مشغول کار می شوند.

برای عضویت در این گروه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    خدا بهشون اجر بده. بنیاد شهید خودجوشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس