کد خبر 431512
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

همان طور که برخی فیلم ها با فروش رویایی خودشان نامشان را در تاریخ سینما جاودان می کنند، برخی دیگر هم هستند که تا ابد به عنوان یک فاجعه تاریخی معرفی می شوند. نمونه بارزش هم فیلم فیفا است.

به گزارش مشرق، «عشق مشترک» فیلمی در مورد تاریخچه فیفا است که با بازی چهره هایی چون تیم راث( در نقش سپ بلاتر) و ژرارد دوپاردیو به تهیه کنندگی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا ساخته شده بود. در مراسم اکران این فیلم در ساحل کوت دازور سپ بلاتر، رئیس مستعفی فیفا هم حضور داشت. فیلم «عشق مشترک» ابتدا برای بخش های اصلی جشنواره کن ثبت نام کرده بود اما به دلیل ضعف زیاد اثر، دبیران جشنواره کن و هیئات انتخاب از پذیرش آن سرباز زدند.

اما در نهایت با لابی گری سازندگانش موافقت کردند تا در بخش غیر رسمی «اکران ساحلی کن» آن را نشان بدهند. ضمن این که فرش قرمز آن هم باید بیرون از کاخ جشنواره برگزار می شد. این فیلم علیرغم استفاده از برند جشنواره کن آن قدر در اکران بد کار کرد که تبدیل به نقطه سیاه دیگری در کارنامه سپ بلاتر به عنوان رئیس فیفا و اصلی ترین تهیه کننده این فیلم 17 میلیون دلاری شد.

فیلمی که هفته آخر اکرانش را چندی پیش به پایان برد و با 918 دلار کم فروش ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شد. این فیلم که از وبسایت روتن تومیتوز 0 درصد را گرفته به عقیده شخص کارگردانش هم فاجعه بوده. فردریک اوبرتین که در عالم سینما هم چهره شناخته شده ای نیست، در مورد حضورش به عنوان کارگردان «عشق مشترک» گفت:«این فیلم یک فاجعه است. از کارم پشیمانم.» او می گوید حالش شبیه حال فردی است که ایدز را با خود به آفریقا برده یا کسی که باعث یک فساد مالی گسترده شده. چرا که نامش در صدر همه اخباری است که مرتبط با فیلم «عشق مشترک» است و همه او را به عنوان کارگردان و نفر اول پروژه مسئول این فاجعه تاریخی سینمایی می دانند.

البته او تقصیر ها را به گردن فیفا می اندازد و می گوید اگر این نهاد به وی فشار نمی آورد که فیلمش باید تا تابستان 2014 و زمان بازی های جام جهانی آماده می شد او می توانست اثر بهتری بسازد. چون با ددلاین فیفا وی فقط 4 ماه برای نوشتن فیلمنامه و ساخت آن زمان داشته است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس