کد خبر 431424
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

کمپانی هیوندای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی نموده و بر همین اساس اخطارهایی را به راننده می فرستد.

 به گزارش مشرق،  شرکت خودروساز هیوندا برای به تحقق رساندن شناسایی خودکار سرعت گیر، از GPS موجود در خودروهایش بهره برده و از یک دوربین علاوه بر سنسورهای متعدد نیز استفاده خواهد کرد و به واسطه سخت افزارهای یاد شده و همچنین نرم افزار تعبیه شده در خودرو، اتومبیل های جدید هیوندای خواهند توانست به راحتی سرعت گیر های موجود در پیش روی خود را تشخیص داده و ارتفاع، عرض و همچنین انحنای آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

در نتیجه ی این تجزیه و تحلیل، نرم افزار موجود در اتومبیل سرعت مناسب برای رد شدن از روی سرعت گیر را محاسبه می کند. در همین حالت، اگر راننده با سرعت بیشتری قصد گذر کردن از سرعت گیر را داشته باشد، خودرو به وی اخطار می‌دهد که سرعت او بیش از حد معمول برای این سرعت گیر بوده و ممکن است به خودرو آسیب وارد شود.

در صورتی‌که از همین تکنولوژی در خودروهای خودران استفاده گردد، می‌توان امیدوار بود عمر برخی از قطعات موجود در خودرو افزایش چشم‌گیری یابد.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس