کد خبر 431376
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۷

«دیلان روف» مهاجم و تیرانداز کلیسای «چارلستون» کارولینای جنوبی امریکا پس از دستگیری به کشتن ۹ تن از سیاهپوستان حاضر در کلیسا اعتراف کرد و گفت: «می‌خواستم آتش جنگ بین سفیدپوستان و سیاهپوستان را شعله‌ور کنم.»

به گزارش مشرق، دیلان روف ساعت 9 شب چهارشنبه 27 خرداد با همراه داشتن سلاح وارد کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی شد و پس از یک ساعت حضور در مراسم و همراهی با سیاهپوستان در دعای شبانگاهی در حالی که شعارهای نژادپرستانه‌ای سر می‌داد به سمت سیاهپوستان کلیسا شلیک کرد. در این تیراندازی مرگبار 9 سیاهپوست کشته شدند که یکی از آنها کشیش 41 ساله سیاهپوستان و از سناتورهای کارولینای جنوبی بود.قربانیان شش زن و سه مرد بودند که با شلیک گلوله‌هایی توسط مهاجم جوان از پای درآمدند.دیلان روف که یک نژادپرست سفیدپوست است در اداره پلیس دارای سوابق کیفری است و دو ماه قبل از حمله وحشیانه‌اش به کلیسا هم به اتهام قاچاق مواد مخدر متامفتامین به زندان افتاده بود. پس از این حمله وحشیانه، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی برای این جوان نژادپرست تقاضای مجازات اعدام کرده است.

دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود دیلان به اتاقک تعبیه شده پلیس همراه با دو مأمور محافظ پلیس فیلم گرفته است. وی که به صورت ویدئویی با صحن دادگاه ارتباط داشت، چهره‌ای آرام و بی‌تفاوت از خود نشان می‌داد.دیلان پیش از حضور در اتاقک مخصوص برای ارتباط با دادگاه در بازداشتگاهی در چارلستون نگهداری می‌شد. مأموران پلیس توانسته‌اند وی را 14 ساعت پس از تیراندازی و کشتار در کلیسا در ایالت مجاور و در حالی که سوار بر اتومبیل هیوندای مشکی‌رنگش بود، به محاصره درآورده و بازداشت کنند.

وی در طول دادرسی به 9 فقره قتل عمد در کلیسا محکوم شد و در حالی که لبخند بر لب داشت آثار پشیمانی در چهره‌اش دیده نمی‌شد. وی گفت مردی بیکار است. او به اعضای خانواده قربانیان نگاه می‌کرد اما هیچ احساسی در چهره‌اش دیده نمی‌شد.«کارلوس کول» عموی دیلان روف در دادگاه گفت: در صورت مجرم شناخته شدن برادرزاده‌اش، وی باید اعدام شود و خود کسی است که به سمت دیلان شلیک خواهد کرد.

عموی دیلان خاطرنشان کرد برای انجام مراسم اعدام برادرزاده‌اش آماده خواهد بود.وی در مصاحبه با شبکه ABC نیوز بیان کرد خود داوطلب اجرای حکم اعدام برادرزاده‌اش خواهد بود. وی تأکید کرد دیلان باید تاوانش را پس دهد.«نیکی هیل» فرماندار کارولینای جنوبی گفت: ما خواستار مجازات مرگ برای این مجرم نژادپرست هستیم.به گفته کارشناسان قضایی، اگر قرار باشد برای این قاتل نژادپرست حکم اعدام صادر شود، محاکمه وی سه سال طول خواهد کشید.دیلان از شش ماه قبل برای این حمله وحشیانه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده بود.وی در گفت‌و‌گو با دوستانش مدعی شده بود سیاهپوستان به زنان و دختران سفیدپوست تعرض می‌کنند و بیشترین مصرف‌کننده مواد مخدر در امریکا هستند و باید آن را ترک کنند.

بخشش مهاجم از سوی خانواده قربانیان

دیلان روف از طریق ارتباط زنده ویدئویی با اتاق اصلی دادگاه در ارتباط بوده است. این در حالی است که مأموران پلیس وی را در شرایط امنیتی اسکورت می‌کردند.تعدادی از اعضای خانواده قربانیان در کمال ناباوری با حضور در جلسه دادگاه این جوان قاتل نژادپرست بیان کردند که وی را خواهند بخشید.دیلان پس از این صحبت‌ها هیچ واکنشی از خود نشان نداد. خانواده قربانیان در حالی که اشک می‌ریختند، برای دیلان روف طلب آمرزش کردند.پلیس ایالتی کارولینا از این تیراندازی به عنوان جرم بر‌اساس تنفر یاد کرد و هدف آن را ایجاد وحشت در میان سیاهپوستان و ایجاد جنگ داخلی بیان کرد.پس از بخشش خانواده قربانیان، خانواده دیلان طی بیانیه‌ای از رفتار انساندوستانه خانواده قربانیان قدردانی کردند.

دیلان روف و بیوگرافی

روف جوان 21 ساله سفیدپوست امریکایی که خود بشدت به مواد مخدر معتاد بوده، سال‌هاست که نسبت به سیاهپوستان احساس تنفر داشته است. وی که دارای سوابق تحصیلی بسیار بدی است، جوانی بیکار بوده که برای انتقام از سیاهپوستان در حالی که شعارهای نژادپرستانه سر می‌داد، در کلیسا به سمتشان شلیک کرده و 9 نفر را به قتل رسانده است.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    آمریکائیها عجب حیوونایی به دنیا میارن
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    هم سياهاشون مشكل دارن هم سفيداشون ، در ضمن در كشورهايى كه چند نژاد و دين مختلف كنار هم هستند هر از گاهى اختلاف و ستيز بوجود مى ايد كه نشانه جنون و عمق انحطاط اخلاقى است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس