کد خبر 431269
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

هیات مذاکره‌کننده ریاض از هیات مذاکره‌کننده صنعاء در ژنو خواست تا به مشروعیت منصور هادی را به رسمیت بشناسد، زیرا در غیر اینصورت با آتش‌بس در یمن موافقت نمی‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، منابع دیپلماتیک خبر دادند که هیات مذاکره کننده ریاض در ژنو با تعیین پیش‌شرط برای موافقت با آتش بس در یمن، اعلام کرد که اگر انصارالله و حوثی‌ها و احزاب داخلی یمن، مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به رسمیت بشناسد، آتش بس را می پذیرد.

مذاکرات صلح ژنو در حالی پایان یافت که هیأت صنعاء می‌گوید، در لحظات آخر متن توافق تغییر پیدا کرده و هیأت سعودی قصد داشته شروط جدیدی را تحمیل کنند.

وزیر حقوق بشر یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی پایان یافت.

ریاض یاسین وزیر خارجه دولت عبد ربه هادی منصور هم گفته که توافقی از این مذاکرات به دست نیامده است ولی این پایان گفت‌وگوها نیست.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است ‫هیأت صنعاء متن توافق نوشته شده توسط سازمان ملل را نپذیرفته است چرا که این متن توافق قطعنامه 2216 شورای امنیت را مبنای خود قرار داده بود.‎

‫عادل شجاع از اعضای هیأت صنعاء به المیادین گفت: در ابتدا متن توافق نهایی را به ما ارائه دادند و ما منتشر بحث در مورد آن بودیم، اما به یکباره متن دیگری با مفاد دیگری را به دستمان دادند که شروط متفاوتی را بیان می‌کرد.‎

‫وی ادامه داد: در این متن هفت بندی، به طوری مسائل بیان شده بود که به عربستان در یمن مشروعیت می‌داد‎

‫عادل شجاع در ادامه گفت: هیأت‌های اروپایی ما را تهدید کردند که یا باید این توافق را بپذیرید و یا منتظر عواقب آن باشید.

مذاکرات میان دو هیئت ریاض(طرفداران عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری) و هیئت صنعا(احزاب یمنی از جمله انصارالله در این هیئت حضور دارند) از هفته گذشته با تلاش‌های سازمان ملل آغاز شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس