کد خبر 431060
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

تنها يكي، دو ساعت بعد از روي آنتن رفتن اولين برنامه رمضاني «ماه عسل» در سال‌جاري حجم انبوه پيام‌هاي انتقادآميز بود كه گروه‌هاي اجتماعي را دربرگرفت. تقريباً تمامي مخاطبان فارغ از سطح سواد يا طبقه اجتماعي‌شان به اتفاق روي داده در اين برنامه واكنش‌هاي منفي نشان دادند.

به گزارش مشرق، تنها يكي، دو ساعت بعد از روي آنتن رفتن اولين برنامه رمضاني «ماه عسل» در سالجاري حجم انبوه پيامهاي انتقادآميز بود كه گروههاي اجتماعي را دربرگرفت. تقريباً تمامي مخاطبان فارغ از سطح سواد يا طبقه اجتماعيشان به اتفاق روي داده در اين برنامه واكنشهاي منفي نشان دادند.

ماجرا چه بود؟ احسان عليخاني كه پيش خود فكر كرده بود هر چقدر دوز غرابت اتفاقي كه گريبان مهمانانش را گرفته بالاتر برود، موفقيت افتتاحيه امسالش بيشتر است زن و مرد جواني را به برنامهاش دعوت كرده بود كه رفتارشان بيشتر از آنكه نشانگر احساس باشد نشانگر اختلالات رواني بود. ماجرا اين بود كه زن به دليل دچار شدن به افسردگي بعد از مرگ مادرش با اين توهم روبهرو بود كه شوهرش او را دوست ندارد و شوهر نيز براي نشان دادن عمق علاقهاش به او، با هماهنگي با وي خود را از يك ساختمان به پايين پرت ميكند!

تنها مروري بر سخنان اين زن و شوهر هم كافي بود تا دريابي كه هر دو از كمبودهاي روحي- رواني رنج ميبرند. با اين حال عليخاني كه حالا ديگر مجري باتجربهاي شده و مطمئناً زودتر از مخاطبان از وضعيت اين زن و شوهر آگاهي يافته به جاي اينكه به هر دو نفر توصيه كند به سراغ يك مشاور روانشناسي يا روانكاو بروند آنها را به عنوان الگويي از عشق و عاشقي روي آنتن زنده ميبرد. عليخاني پيش خودش فكر كرده كه چون ماجرايي كه براي اين دو نفر رخ داده، خيلي عجيب است پس اين دو خواهند توانست برگ برندهاي باشند براي برنامهاي كه مديران سيما بر سر ميزان جلب مخاطب آن حساب باز كردهاند اما زهي خيال باطل. مهماناني كه عليخاني به برنامهاش آورد، ميتوانستند يك مورد خوب براي شكلدهي به صفحه حوادث روزنامههاي پرتيراژ كشور باشند و البته كه ميشد با حضور آنها برنامهاي با آسيبشناسي بحرانهاي روحي شيوع يافته در بطن جامعه شكل داد، اما اينكه تريبون برنامهاي منتهي به افطار در اختيار اين دو قرار گيرد، يكي از بزرگترين كجسليقگيهاي عليخاني بود. به نظر ميرسد موفقيت برخي چهرههاي تلويزيوني به جاي آنكه منجر شود به اينكه آنها بكوشند با استفاده از مشاوران خبره روند موفقيت خود را امتداد دهند، باعث ايجاد نوعي هاله در ذهن آنها ميشود و اين تصور كه هرچه ميكنند، درست است و بينياز از نظارت مشاوران هم قادرند كارشان را پيش ببرند.

اميدواريم براي احسان عليخاني چنين هالهاي شكل نگرفته باشد و اگر هم اين هاله برايش ايجاد شده هرچه زودتر در زدودن آن و تلاش براي سنجش نظرات كارشناسان در انتخاب مهمانان و كنترل برنامه خود پيش بروند.


منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    پسرِ مادرش فوت کرده بود، قبل از اینکه قلم به نقد بکشید برنامه رو می دیدید.
  • لبو فروش ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    برنامه ماه عسل برنامه پر مخاطبی است با خوبی ها فراوان و برخی بدیها اما اول برنامه آقای علیخانی در وقت ولخرجی می کند و در آخر که موضوع اصلی برنامه است وقت کم می آید اولا ایشان اساسا زیاد صحبت می کند ثانیا ابتدای برنامه زمان زیادی به تشکر از تهیه کنندگان و خوانندگان تیتراژ طولانی برنامه اختصاص می دهد ثالثا باز در ابتدای برنامه از زمین و زمان صحبت کرده و خاطرات گذشته را یادآوری می کند رابعا : باز در ابتدا از زمین و زمین تشکر و در مورد همه چیز مبسوط نظر می دهد نهایتا برنامه شروع می شود و زمان کافی نداریم که مهمان برنامه صحبت کند . . . مسوولان شبکه لطفا وقت ما را اضافه کنید . . . از مهمان درخواست می شود سریع آخر ماجرا را بگوید و . . . ماهتون عسل ! آقای علی خانی عزیز از حاشیه کم کن و به متن توجه کن موفق باشی یا علی علیه السلام
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    جان من برنامه رو اصلا دیدی مشرق؟ حتی نمی دونی مادر دختره فوت کرده بود یا پسره، بعد نظر هم میدی!!!
  • مجيد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    من كه به همه بينندگان عزيز توصيه ميكنم خندوانه ببينند تا دل اين احسان عليخاني بسوزه با اين برنامه پمپاژ غم ......
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    موضوع های آبکی والکی متناسب با شخصی ات های عوامل سازنده این برنامه...
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    مشرق اول ماه عسل رو خوب ببین بعد قضاوت کن !که مادر مهدی مرده بود یا مادر خانمش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس