کد خبر 430789
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵

هزاران تن از نمازگزاران بحرینی بعد از اقامه نماز جمعه امروز در اعتراض به حکم دادگاه منامه علیه دبیر کل جمعیت «الوفاق» تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، هزاران تن از مردم بحرین بعد از اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف این کشور از جمله «الدراز» و «البلاد القدیم» با برگزاری تظاهراتی حکم صادره علیه شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» را محکوم کردند.

به گزارش وبگاه خبری جمعیت «الوفاق» تظاهرات کنندگان بحرینی در منطقه الدراز واقع در غرب منامه، خطاب به دولت بحرین با صدای بلند فریاد زدند: حکم شما حتی ارزش جوهری که با آن نوشته شد را ندارد.

تظاهرات کنندگان بحرینی با بر افراشتن تصاویر شیخ سلمان، با تاکید بر لزوم آزادی هر چه سریع‌تر وی از زندان، حکم صادره را ظالمانه خوانده و شعارهایی مبنی بر اینکه «نظام آل خلیفه مشروعیت ندارد» سر دادند.

مردم از بدو صدور حکم حبش شیخ سلمان، همه روزه در همبستگی با دبیر کل جمعیت الوفاق تظاهرات کردند.

شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق» که سه‌شنبه گذشته توسط دولت بحرین به 4 سال زندان محکوم شده است، در بیانیه‌ای خطاب به ملت این کشور تاکید کرد مبارزات خود را تا آخر عمر ادامه خواهد داد.

شیخ علی سلمان در این بیانیه‌ که روز صدور حکم (حبس چهار ساله‌اش) توسط شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیر کل جمعیت الوفاق قرائت شد، بعد از توکل به خدا تاکید کرد: در باقیمانده عمر، همه توان خود را به مبارزه از طریق سخن نیکو، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به اجرای اصلاحات با حکمت و موعظه حسنه و همچنین در راه تحقق عدالت، آزادی و کرامت و مشارکت همه آحاد این ملت بزرگ به کار خواهم گرفت و این روند را ادامه خواهم داد.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: خلاصه برنامه سیاسی‌ام، تلاش برای دستیابی به (حکومت) «پادشاهی مشروطه دموکراتیک» (در بحرین) همانند سایر پادشاهی‌های قانونی است تا ملت بحرین بتواند قوای مقننه و مجریه خود را از طریق صندوق‌های رأی دموکراتیک در انتخابات دوره‌ای شفاف و آزاد انتخاب کند. این امر باید در سایه تکثر گرایی حقیقی و به دور از انتصابات محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس