کد خبر 430651
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

فرمانده نیروهای مرزبانی تاجیکستان در جلسه شورای فرماندهان نیروهای مرزی اتحاد دولت های مستقل اعلام کرد که بیش از یک هزار و 500 تروریست درنزدیکی مرزهای این کشور مستقر شده و در حال درگیری با نیروهای افغانستان هستند.

به گزارش مشرق، جلسه شورای فرماندهان نیروهای مرزی اتحاد دولت های مستقل روز پنجشنبه برای بررسی مسایل مرتبط با تحکیم مرزهای کشورهای عضو این شورا و منطقه آسیای مرکزی به ریاست «ولدایمر کلیشف» معاون اول فرمانده نیروهای مرزی سرحد روسیه در شهر دوشنبه آغاز به کار کرد.

براساس اعلام رسانه های تاجیکستان، در این شورا فرماندهان مرزبانی کشور های روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، تاجیکستان، ترکمنستان ، ازبکستان و افغانستان حضور دارند.

در این شورا مسایل مرتبط با تحکیم مرزهای کشورهای اتحاد دولت های مستقل و منطقه آسیای مرکزی با توجه به خطر های فزاینده از خاک افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین در این جلسه نتایج مانور مشترک دو هفته پیش بررسی شد.

ژنرال «رجبعلی رحمان علی» فرمانده نیروهای مرزبانی و معاون اول رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در این جلسه افزود: تروریست های که در مرز این کشور با افغانستان مستقرند از گروه های طالبان ، حرکت اسلامی ازبکستان ، القاعده و انصارالله بوده و در نواحی دشت ارچی ، امام صاحب و قندوز افغانستان تجمع کرده اند.

این برای نخستین بار است که مقام های تاجیکستان درباره تعداد افراد مسلح و گروه های تروریستی در مرز با افغانستان اظهارنظر می کنند. پیش از این، «رمضان رحیم زاده» وزیر کشور تاجیکستان از تجمع تروریست ها در منطقه مرزی افغانستان خبر داده بود اما اشاره ای به تعداد آنها نکرده بود.

با شدت گرفتن درگیری میان تروریست ها و نیرو های دولتی افغانستان در بهار سال جاری، درباره استقرار این تروریست ها در مرز تاجیکستان خبرهای زیادی منتشر و گفته شده که نیروهای طالبان و هم پیمان هایشان برخی از مناطق شمال افغانستان در مرز با تاجیکستان را به تصرف خود درآورده اند.

در همین زمینه رسانه ها از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین از پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان بر فراز مناطق بدخشان خبر داده اند.

گفته می شود تهدیدهای امنیتی در منطقه و حضور شمار زیادی از تروریستها در مرز های تاجیکستان و افزایش خطرات از سوی داعش، بهانه ای شده تا روسیه نیروهای خود را به تاجیکستان برگرداند.

پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکیستان از بزرگترین پایگاه نظامی آن کشور در خارج است که واحد های آن در شهرهای دوشنبه، قرغان تپه و کولاب مستقرند .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس