کد خبر 432733
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

رسانه های خبری ارمنستان اعلام کردند که در جریان اعتراضات روز دوشنبه نسبت به افزایش قیمت برق در شهر ایروان حداقل ۲۳۷ نفر توسط مأموران پلیس بازداشت و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از آرمنیا تودی، 7 نفر از معترضان در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز شهر ایروان نسبت به افزایش قیمت برق، زخمی شدند که 3 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. 11 مأمور پلیس نیز در این اعتراضات مجروح شدند.

رسانه‌های خبری ارمنستان نسبت به استفاده پلیس از خشونت و تجهیزات خاص برای متفرق کردن معترضان انتقاد کرده‌اند. پلیس ارمنستان نیز اعلام کرده است که حاضر است تا برخی از معترضان بازداشت شده را به آشوب‌طلبی و هرج و مرج متهم کند.

هفته گذشته، شرکت برق ارمنستان قیمت برق برای مصارف خانگی را 17 تا 22 درصد افزایش داد. افزایش قیمت برق قرار است از ابتدای اوت اجرا شود. حدود 5 هزار نفر از مردم معترض ارمنستان با برپایی تظاهراتی در خیابان‌های ایروان نسبت به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

ارمنستان با 3.2 میلیون نفر جمعیت در منطقه کوهستانی قفقاز واقع است و به‌خاطر اختلافات بین‌المللی به خصوص با کشورهای همسایه، با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس