«آرزوهای بزرگ» پنجمین اثر لین است که در سال 1946 ساخته شده است،این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته نویسنده فقید انگلیسی چارلز دیکنز است که تصویر عمیقی از جامعه بورژوایی و شهری انگلستان در قرن نوزدهم و زندگی محقرانه شخصیت خردسال آن ارائه می دهد.

گروه فرهنگی مشرق - دیوید لین کارگردان انگلیسی متولد سال 1908 است که از ۱۹ سالگی کارش را در کارگاه‌های فیلمبرداری آغاز می‌کند و بعد از یک سال در ۱۹۲۸ با سمت دستیار فیلمبردار در کمپانی گومون استخدام می‌شود.وی اولین فیلمش را در ۱۹۴۲ با همکاری نوئل کاوارد کارگردانی کرد و این امر سرآغاز فعالیت تاثیر گذار او تا اوایل دهه نود است.

آثار دیوید لین جنبه های تاریخی فراوانی دارد که میزان تاثیر گذاری سینمای او را در عین کم کاری اش نمایان می سازد،در میان آثار لین می توان به فیلم های مطرحی همچون «لورنس عربستان» ، «پل رودخانه کوای» ، «الیور توئیست» ، «تابستان پر خاطره» ، «برخورد کوتاه» و «دکتر ژیواگو»اشاره نمود.


آرزوهای بزرگ


دیوید لین
علاقه بسیاری به ساخت آثار اقتباسی داشت در این میان می توان به برخی آثار اقتباسی او از جمله «برخورد کوتاه» (اقتباسی از نمایشنامه نوئل کاوارد) ، «الیور توئیست» (اقتباسی از رمان چارلز دیکنز به همین نام) ، «دکتر ژیواگو » (اقتباسی از رمان بوریس پاسترناک) اشاره نمود.

«آرزوهای بزرگ» پنجمین اثر لین است که در سال 1946 ساخته شده است،این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته نویسنده فقید انگلیسی چارلز دیکنز است که تصویر عمیقی از جامعه بورژوایی و شهری انگلستان در قرن نوزدهم  و زندگی محقرانه شخصیت خردسال آن ارائه می دهد.این فیلم نامز جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.فیلمنامه این فیلم را
دیوید لین به همراه کی والش و رونالد نیم نوشته است.


آرزوهای بزرگ


دیوید لین در سال 1991 در گذشت.



مسعود قدیمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس