کد خبر 429717
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر به الجزایر با بیان اینکه «مختار بالمختار» به احتمال بسیار زیاد در جریان عملیات آمریکا در لیبی کشته شده، گروه تروریستی بوکوحرام را مسئول حملات اخیر چاد دانست.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر به الجزایر به اظهارنظر درباره کشته شدن رهبر سابق شاخه القاعده در مغرب و حملات مرگبار اخیر چاد پرداخت.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در جریان سفر به الجزایر در اظهاراتی در خصوص کشته شدن مختار بالمختار رهبر سابق شاخه القاعده در مغرب در جریان حمله جنگنده‌های آمریکایی به گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در لیبی اعلام کرد: «مختار بالمختار به احتمال بسیار زیاد در جریان عملیات آمریکا در لیبی کشته شده است. البته من نمی‌توانم مرگ وی را تأیید کنم اما ما به واسطه سرویس‌های اطلاعاتی خود می‌دانیم که بالمختار در لیبی بوده است.»

مختار بالمختار یک تبعه الجزایری است که یکی از چشمان خود را در جریان درگیری و مبارزه در افغانستان در دوران جوانی از دست داده و مدت زمان زیادی است که از سوی نیروهای فرانسوی تحت تعقیب است.

وی در ادامه در خصوص حملات مرگبار اخیر در چاد گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که بوکوحرام مسئول حملات چاد است که طی آن 23 نفر کشته و حدود یکصد نفر زخمی شدند این فجایع انسانی باید مورد توجه قرار گیرند. ما پس از وقوع این حملات وحشیانه نگرانی و همبستگی خود را اعلام کردیم.»

بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت دو حمله روز گذشته در چاد را برعهده نگرفته اما تردیدی وجود ندارد که بوکوحرام مسئول این حمله است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس