کد خبر 429154
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

رژیم صهیونیستی در طول هفته‌های اخیر با شدت دادن به اقدامات خود ادعا کرد که دروزی‌های سوریه از این رژیم درخواست کرده‌اند به کمک آنها بشتابد تا شاید بتواند این اقلیت‌مذهبی را از حمایت از نظام سوریه منصرف کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی با تلاش‌های پی‌در‌پی سعی دارد موضع واحد رهبران دروزی‌های سوریه در استان «سویدا» را تخریب کند.

این رژیم یک‌بار ادعا می‌کند که از رهبران دروزی‌ها درخواستی دریافت کرده مبنی بر اینکه این رژیم به کمک آنها در مقابله با النصره بشتابد و یک‌بار دیگر ادعا می‌کند که قصد حمایت از آنها را دارد و اگر به صورت مستقیم ممکن نباشد از طریق آمریکا این کار را انجام دهد.

ادعای حمایت اسرائیل از اقلیت دروزی در مقابل «جبهة النصره» در جنوب سوریه در حالی است که مجروحان النصره در نبرد با ارتش سوریه در بیمارستان‌های این رژیم درمان می‌شوند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به توجهات خود بر استان سویدا شدت داده و سعی دارد اینگونه جلوه دهند که دروزی‌ها در این منطقه و «جبل العرب» در خطری همیشگی قرار دارند.

روزنامه العربی الجدید در ادامه اعلام کرد که دروزی‌های سوریه پیشنهادهای اسرائیلی را رد کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا رژیم صهیونیستی مدعی شود پیشنهادهای کمکی از سوری دروزی‌های ساکن اراضی اشغالی دریافت کرده است که بعید است به صورت رسمی اینچنین پیشنهادی مطرح شده باشد.

از سوی دیگر یکی از منابع آگاه وابسته به دروزی‌های سوریه اقرار کرد که برخی از اعضای این طایفه، ساکن در فلسطین اشغالی، که در احزاب صهیونیستی ادغام شده‌اند تلاش کرده‌اند شبیه این پیشنهادها را ارائه دهند اما موضع کلی رهبران سیاسی و دینی دروزی‌های در اراضی اشغالی، عدم وارد کردن دروزی‌های سوریه به این بازی است و همگی خواستار یک راه برون‌رفت برای کمک‌های اضطراری از طریق جولان (اشغالی) شبیه به گذرگاه امنی است که در مرزهای اردن ایجاد شده است.

روزنامه العربی‌الجدید در پایان اعلام کرد که دروزی‌های ساکن در اراضی اشغالی به شدت نسبت به این فریبکاری رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

این تلاش‌های اسرائیلی در حالی انجام می‌شود که به گفته وئام وهاب وزیر سابق دروزی‌مذهب لبنان، دهها هزار نفر از جوانان مذهب‌ دروزی استان سویدا آماده‌اند تا با تروریست‌ها مبارزه و در کنار ارتش سوریه از این استان حمایت کنند.

مذهب دروزی شاخه‌ای از فرقه اسماعیلیه است که گفته می‌شود نخستین بار در سال ۴۰۸ (قمری) در قاهره در مسجد ریدان پایه‌گذاری شد.

سکونتگاه اصلی پیروان آن در سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است. دروزها در سده ۱۱ میلادی از اسماعیلیان منشعب شدند و خود را اهل التوحید یا الموحدین می‌نامند.

جبهة النصره 10 ژوئن 2015 حدود 40 نفر از اتباع این مذهب را در روستای «لوزه» ادلب سوریه اعدام کرد و آنان را سر برید و از آن زمان به بعد اخبار مردم دروزی رسانه‌های سوریه و لبنانی را درنوردید و بر ضرورت تسلیح آنان برای کمک به ارتش سوریه و دفاع از شهرهای این کشور با جدیت بیشتری مطرح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس