کد خبر 429473
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲

تحقیقات بیشتر در خصوص ویروس رایانه ای مورد استفاده برای نفوذ در هتل های محل مذاکرات هسته ای ، نشان می دهد که این ویروس از کدهای دیجیتال سرقت شده از شرکت «فاکسکان» (Foxconn) بزرگترین پیمانکار تولید قطعات الکترونیک جهان، استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، شرکت امنیت اینترنتی روسی «کاسپرسکی» روز دوشنبه اعلام کرد که بنا بر نتایج تحقیقات ، ویروس «داکو 2» با استفاده از کدهای دیجیتال معتبر و قانونی از شرکت تایوانی «هان های» یا «فاکسکان» ، مسیر ترافیک رایانه ای را تغییر داده است.

بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده لوازم الکترونیک در جهان از جمله اپل ، گوگل ، هوآوی و مایکروسافت ، از جمله مشتریان شرکت پیمانکاری فاکسکان تایوان هستند.

کدهای دیجیتال برای شناسایی رایانه های مجاز در یک شبکه استفاده می شوند و به عنوان مبنای تجارت الکترونیک و سایر تبادلات خودکار بر روی شبکه عمل می کنند.

جاسوسان سایبری در سالهای اخیر از کدهای مسروقه برای فریب و وارد کردن بدافزارها به درون شبکه استفاده کرده اند و کارشناسان امنیت سایبری این موضوع را تهدید بزرگی برای مبادلات اینترنتی می دانند.

روز چهارشنبه گذشته شرکت امنیت رایانه ای روسی کاسپرسکی اعلام کرده بود که یک بدافزار رایانه ای برای نفوذ در مکان هایی از جمله سه هتل محل برگزاری مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 استفاده شده است و بطور گسترده ای احتمال می رود که این جاسوسی کار رژیم صهیونیستی باشد.

دفتر دادستانی کل سوئیس در شهر برن روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در تاریخ 12 مه 2015 (22 اردیبهشت) در شهر ژنو عملیات تجسس از یک خانه انجام شد و برخی اقلام سخت افزاری و همچنین نرم افزاری توقیف شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس