کد خبر 429275
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتشار خبری مبنی بر تولید یک فیلم سینمایی جدید در مورد زندگی حضرت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با عنوان «ثارالله» راهکارهایی را موفقیت و جذابیت بیشتر این پروژه سینمایی به سازندگان آن ارائه داد.

به گزارش مشرق، کارگردان سریال تلویزیونی «مردان آنجلس» گفت: من برای مقوله سینمای اسلامی و پیشرفت و اعتلای این گونه سینمایی پیشنهادات و راه حل های زیادی دارم که با آن می توان جلوی فیلم های مبتذل، ضد مذهبی و ضد بشری را گرفت اما متأسفانه برخی مدیرانی که در نهادهای مختلف فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند به این گفته ها بها نداده و به حرف های دغدغه مندانه و دلسوزانه ما گوش نمی دهند.

وی در پاسخ به این سوأل که چرا فیلم ها و سریال های تاریخی و مذهبی که طی دهه های گذشته تولید می شد می توانست مخاطبان میلیونی را به سوی خود جذب نماید اما فیلم های مذهبی امروز فاقد چنین قدرتی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه که ما می ساختیم بر اساس باورها و رویکردهای مذهبی و دینی بود اما آنچه که امروز به این اسم وجود دارد، فی الواقع هیچ ارتباطی با این گونه سینمایی ندارد. من معتقدم امکان ندارد فیلم یا سریالی بر اساس باورها و رویکردهای مذهبی و دینی مردم ساخته شود اما مخاطبان با آن آثار ارتباط برقرار نکنند.

این کارگردان در همین رابطه افزود: متأسفانه امروزه در کشور ما افرادی که مبادرت به ساخت سریال ها و فیلم های مذهبی و دینی می کنند هدف شان چندان ترویج دین و مذهب و اسلام و خدا و پیغمبر نیست، بلکه می خواهند از این رهگذر اهداف و خواسته های خود را تأمین کنند.

وی سپس با اشاره به اینکه راهکارها و قوانینی باید برای ورود فیلمسازانی که راغب به تولید آثار مذهبی و دینی هستند وجود داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیار شاهد آن هستیم که در فیلم های ما به روشهای مختلف به ترویج فحشا، گناه و... فکر می شود. از این رو حداقل کار ممکن این است که بازیگرانی که در این گونه فیلم ها نقش آفرینی می کنند را برای تولید فیلم های دینی و ارزشی مورد استفاده قرار ندهیم تا تصویری مخدوش از سریال های مذهبی نشان داده نشود.

سلحشور افزود: از سوی دیگر افرادی که مایل هستند در این عرصه اقدام به ساخت فیلم نمایند می بایست صاحب تفکر و اندیشه دینی باشند. ما باید به این مسئله مهم واقف باشیم که اسلام یک معجزه است. قرآن یک معجزه است. نشر ارزش ها و ائمه معصومین (ع) همگی معجزه هستند و فعالان معجزه «هنر» هم که سعی می کنند این موارد مهم را به تصویر بکشند می بایست نسبت به تفکرات و اندیشه های اسلامی آگاهی مکفی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «ایوب پیامبر» تأکید کرد: باید با عشق به بزرگان دین و نگاهی هنرمندانه به سیره، روش و زندگی آن بزرگواران اقدام به ساخت فیلم و سریال های مذهبی کنیم و هیچ گاه یک فیلمساز دینی حق ندارد که به ظن خود زندگی آن ها را به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: برخی سینماگران می گویند ما مایل هستیم بر اساس دیدگاه های خودمان صحنه عاشورا را به تصویر بکشیم اما بعد از ساخت مشخص می شود که تصویری مخدوش از این واقعه مهم و جانسوز ارائه داده اند؛ در حالیکه ایشان بایستی بر اساس مستندات و حقایق و باورها و اندیشه های دینی و مذهبی مبادرت به ساخت این گونه فیلم ها کنند تا خدای نکرده جامعه اسلامی ما دچار تردید نسبت به این وقایع مهم نشود.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: من امیدوارم سازندگان فیلم «ثارالله» با اعتقاد به اندیشه و باورهای دینی و مذهبی کار خود را شروع کنند و آگاه باشند که تنها گرفتن پلان های زیبا و بازی های خوب بازیگران برای تولید یک فیلم مذهبی قابل قبول نیست و می بایست با عشق ناب  و واقعی به اهل بیت اقدام به ساخت این گونه آثار نمود. بی شک هر جا عشق وجود نداشته باشد هنر وجود نخواهد داشت و اگر این گونه نباشد ما تنها پول های زیادی را به هدر دادیم.


منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس