کد خبر 417441
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

بعد از فيلم «رستاخيز‌» كه براي اولين بار به شكلي مستقيم به عاشورا و قيام و نهضت امام حسين(ع)‌ پرداخت و اقدام به نمايش چهره حضرت «ابوالفضل عباس(ع)‌ كرد، حالا ظاهراً سينماي كشور جسارت لازم را براي ساخت فيلم ديگري درباره اين موضوع جاودانه مذهبي پيدا كرده است.

به گزارش مشرق، بعد از فيلم «رستاخيز‌» كه براي اولين بار به شكلي مستقيم به عاشورا و قيام و نهضت امام حسين(ع)‌ پرداخت و اقدام به نمايش چهره حضرت «ابوالفضل عباس(ع)‌ كرد، حالا ظاهراً سينماي كشور جسارت لازم را براي ساخت فيلم ديگري درباره اين موضوع جاودانه مذهبي پيدا كرده است. تازه‌ترين اخبار حاكي از ساخت يك پروژه بزرگ سينمايي به نام «‌ثارالله» است كه هرچند جزئيات آن هنوز مشخص نشده، اما مشخص است كه اين فيلم نيز از جمله آثار گران هزينه سينماي كشور خواهد بود.

موج ساخت فيلم‌هاي مذهبي از سينماي جهان به ايران رسيده است؛ موجي كه بايد خيلي زودتر از اينها مي‌آمد و سينماي كشور را با خود همراه مي‌كرد. حالا در كنار پروژه‌هاي تلويزيوني مثل سريال حضرت موسي به كارگرداني فرج‌الله سلحشور يا فيلم «محمد رسول‌الله» مجيد مجيدي و اثري چون «‌رستاخيز» كه به تازگي زمان اكرانش مشخص شده است، خبر ساخت فيلمي ديگر درباره نهضت عاشورا به منزله تلاش سينماي كشور براي بهبود بخشيدن به سير و روال خود در ساخت فيلم‌هاي حماسي - مذهبي است.

اين اتفاق به فاصله اندكي بعد از ساخته شدن فيلم «رستاخيز» مي‌افتد و به خودي خود مي‌تواند اشاره‌اي به برخي نارضايتي‌ها از كيفيت فيلم «رستاخيز»‌ و نيز اين انتقاد وارد بر آن داشته باشد كه اين فيلم نتوانسته روايتگر خوب مهم‌ترين قيام مذهبي و تاريخي دنيا باشد؛ چراكه از نظر بار درامي بيننده را در دراماتيك‌ترين صحنه‌ها همچون صحنه مربوط به شهادت حضرت عباس(ع) با خود همراه نمي‌كند.

حالا قرار است فيلم «‌ثارالله» با موضوع زندگي امام حسين(ع) و مبارزات ايشان ساخته شود، آن هم با سرمايه‌اي چند ميلياردي كه گويا براي جذب بخشي از اين سرمايه، فيلمنامه اين اثر سينمايي به بنياد سينمايي فارابي سپرده شده است تا مورد بررسي اعضاي شوراي فيلمنامه اين نهاد دولتي قرار بگيرد. هنوز هيچ اطلاعات و اخباري درباره نويسنده اين فيلمنامه يا مجري طرح آن به ميان نيامده، اما بنياد سينمايي فارابي همان نهادي است كه اغلب سرمايه‌گذاري و توليد پروژه‌هاي فاخر و پرهزينه سينمايي را برعهده مي‌گيرد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس