مگویان می گوید: رونالدو در بازی ارمنستان و پرتغال وقتی گل سوم را زد، حرکات عجیبی انجام داد که در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود با این حال مشکل وقتی پررنگ‌تر به چشم آمد که روی یک توپ به هم برخورد کردیم و چند لفظ بد به کار برد من هم جوابش را دادم.

مدافع استقلال: رونالدو توهین کرد جوابش را دادمگروه ورزشی مشرق - در شب هت‌تریک کریس رونالدو برابر تیم ملی ارمنستان، هرایر مگویان مدافع استقلالی ارمنی‌ها گلزنی کرد تا مزد بازی خوبش را برابر تیم ملی پرتغال بگیرد. هرایر اواخر دیدار 5 گله ارمنستان و پرتغال با کریس رونالدو درگیری لفظی هم پیدا کرد با این حال در گفت‌وگو با مشرق توضیح می‌دهد اتفاق خاصی روی نداده بود. هرایر از بازی‌های حساس تیم ملی کشورش برابر صربستان و دانمارک حرف به میان می‌آورد و نبردی که با فرانسه در خاک این کشور خواهند داشت. گفتگوی ما را با مگویان در زیر بخوانید:

* در سی‌ویکمین مرتبه‌ای که پیراهن تیم ملی ارمنستان را پوشیدی گل زدی آن هم به پاتریسیو دروازه‌بان مطرح پرتغالی‌ها.
خوشحالم گل زدم اما کاش حداقل نتیجه در دقایق پایانی مساوی می‌شد. شوت آراز در دقیقه 87 باید گل می‌شد.

* به نظر می‌رسد هواداران‌تان راضی استادیوم را ترک کردند.
از نظر فوتبالی کم نگذاشتیم و آنها این را درک می‌کنند. تیمی که برابرمان قرار داشت پرتغال بود که 12 امتیاز گرفته و بالاتر از دانمارک صدرنشین گروه در مسابقات انتخابی یورو 2016 است.

* رونالدو هم هت‌تریک کرد.
بله، به هر حال بازیکن باکیفیتی است. گل اول آنها منصفانه به ثمر نرسید اما گل سوم‌شان واقعا تماشایی بود و از دست کسی کاری برنمی‌آمد.

* منظورت از گل غیرمنصفانه پنالتی دقیقه 28 است که رونالدو آن را گل کرد؟
همین‌طور است. شماره 8 آنها موتینیو خودش را به مخیتاریان زد. در واقع از داور پنالتی گرفت و طوری برخورد را ایجاد کرد که داور بلژیکی انتخابی غیر از سوت زدن و پنالتی گرفتن نداشته باشد.

* اما روی گل دوم آرزومانیان مدافع شما اشتباه فاحشی داشت تا رونالدو از پشت سر او توپ را گل کند.
همین‌طور است. روبرت فکرش را نمی‌کرد که رونالدو با این سرعت برسد و با آن ضربه عجیب توپ را گل کند. اما باید در مورد آرزومانیان یک نکته را اضافه کنم. روبرت همان بازیکنی است که سال 2009 در ایروان دروازه‌ اسپانیا را با تمام ستاره‌هایش باز کرد. حتی در فصلی که گذشت آرزومانیان با آمکار پرم در لیگ روسیه توپ زد.

* تو در لیگ برتر دو، سه مرتبه شانس گل زدن برای استقلال را داشتی اما موفق نشدی. خاطرت هست آخرین بار چه زمانی گل زده بودی؟
قبل از بازی با پرتغال، در لیگ جمهوری چک گل زده بودم. اگر اشتباه نکنم هفته آخر لیگ 13-2012 برابر Brono گل زدم که بازی یک-یک شد.

* این اولین گل بین‌المللی تو بود؟
(با خنده) نه من را دست‌کم گرفته‌اید. سال 2008 با پیراهن آرارات در لیگ یوفا به نماینده سوییس گل زدم. فکر می‌کنم اسم تیم سوییسی بلنیزونا بود.

* به نظر رسید اواخر مسابقه با رونالدو درگیری پیدا کردی.
بله در جریان بازی به خاطر این‌که از چپ حرکت می‌کرد و من مدافع راست بودم دائم برابر هم قرار می‌گرفتیم. آخر بازی هم حرفی زد که جوابش را دادم. وقتی گل سوم را زد، حرکات عجیبی انجام داد که در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود با این حال مشکل وقتی پررنگ‌تر به چشم آمد که روی یک توپ به هم برخورد کردیم و چند لفظ بد به کار برد من هم جوابش را دادم.

روایت مدافع استقلال از درگیری با رونالدو: توهین کرد جوابش را دادم
* راستی! اولین بازی ملی‌ات برابر چه تیمی بود؟
هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. نهم سپتامبر سال 2009 مقابل بلژیک 90 دقیقه به میدان رفتم و بازی را 2بر یک در ایروان بردیم. اتفاقا آن بازی هم در استادیوم هانراپتاکال (مثل بازی برابر پرتغال) برگزار شد. شاید برای‌تان جالب باشد که سرمربی فعلی تیم ملی ارمنستان سارگیس هوسپیان در آن مسابقه کنار من بازی می‌کرد. تک‌گل آنها را ون بویتن زد. گلر ما هم برای ایرانی‌ها نامی آشنا بود. در آن مسابقه گئورک کاسپارف که گلر ذوب‌آهن‌ شد، دروازه‌بان ما بود.

* و بعد؟
مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی آغاز شده بود. من بعد از بازی برابر بلژیک، 90 دقیقه مقابل اسپانیا بازی کردم. همان بازی که پیش‌تر گفتم، یکی از گلزنانش آرزومانیان بود. در آن دیدار فابرگاس و ماتا گل‌های اسپانیا را زدند. ما هم هرچه زدیم به جز توپ روبرت، توسط رینا گلر حریف دفع شد.

* با شکست برابر پرتغال شانس حضور در یورو 2016 را از دست دادید.
در تقابل با پرتغال و دانمارک شانس زیادی نداشتیم. با این حال ناامید نیستیم. آلبانی 7 امتیازی است و صربستان با تساوی برابر ما یک امتیاز گرفته است. شاید ارمنستان سوم گروه شد، خدا را چه دیدید. شما دیدید که پرتغال طی 4 بازی فقط 2 گل خورده بود اما از ارمنستان طی 90 دقیقه 2 گل دریافت کرد. این نشان می‌دهد ارمنستان تیم بی‌کیفیتی نیست.

* بازی بعدی شما برابر صربستان است؟
بله 4 سپتامبر در خانه حریف (جمعه 13 شهریور). سه روز بعد هم در ایروان میزبان دانمارک هستیم (دوشنبه 16 شهریور). ما بازی رفت را 2 بر یک به دانمارک باختیم و می‌توانیم نمایش بهتری هم داشته باشیم. باید برای دل هواداران‌مان بازی کنیم. می‌توانیم از حیثیت فوتبالی‌مان دفاع کنیم. ضمن این‌که گفتم، روی کاغذ شانس داریم.

* به نظر می‌رسد در فرانسه هم به میدان خواهید رفت.
یک بازی دوستانه از قبل هماهنگ شده است. اگر اشتباه نکنم هشتم اکتبر (16مهر) در فرانسه برابر تیم ملی این کشور قرار خواهیم گرفت.

* چند جمله‌ای هم در مورد استقلال حرف بزنیم. هنوز تکلیف سرمربی تیم مشخص نشده است و تو در اردوی تیم ملی کشورت به سر می‌بری.
فصل بدی را پشت سرگذاشتیم. جام‌حذفی را مفت از دست دادیم. در لیگ هم مدعی بودیم تا این‌که مشکلات نگذاشت به هدف‌مان برسیم.

* در استقلال می‌مانی؟
با استقلال قرارداد دارم اما باید ببینم شرایط چگونه است. هنوز تسویه‌حساب نکرده‌ایم. فعلا ترجیح می‌دهم کنار خانواده‌ام و تیم ملی کشورم باشم تا ببینم تکلیف استقلال چه می‌شود.

* پیشنهادی دریافت نکرده‌ای؟
اتفاقا چرا دو پیشنهاد رسید اما شرایطم با استقلال را شرح دادم و گفتم همه چیز مشروط به گذر زمان و روشن شدن وضعیتم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    همون که در ورزشگاه ازادی جلوی 100 هزار نفر به سرور سالار فوتبال ایران پرسپولیس رفت و برگشت باختی و و بازیکنان ما رو از نزدیک دیدی و تو کشورت به دوستانت گفتی برات اتفاق بزرگیه داداش
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    در جواب امیر :بابا این پرسپولیسی ها چقدر عقده ای هستن. به زور ر توپ آسیا رو دیدن و الهلال سوراخشون کرد ..به کمک حق وردی هم بازی دربی رو بردن برنامه لنگی 90 هم اشتباهات داوری حق وردی رو اقرار کرد..
  • ریحانه ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    کارمون به کجا رسیده که هر بی مغز دیوونه ای پشت سر سلطان ما بد میگه.7-8 ماهه داری خودتو به آب وآتیش میزنی ازش لباس بگیری حالا نظرت عوض شد؟؟اگه می رفتی انقدر مرد بود که لباسشو بهت بده اما تو لیاقتشو نداشتی حتی روبروی کریس بازی کنی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس