کد خبر 429206
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

بورس تهران امروز شاهد معاملاتی کم‌رونق و در عین حال با بازارگردانی محدود حقوقی‌ها روبرو بود. این در حالی است که بازار سهام در آستانه ماه مبارک رمضان به طور سنتی با افت حجم و ارزش معاملات نیز مواجه خواهد بود.

 به گزارش مشرق، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه 25 خرداد ماه جاری با افت 211 واحدی به رقم 62 هزار و 441 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز طی امروز با کاهش 88 واحدی ، عدد 26 هزار و 8 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما در بورس تهران با کاهش 172 واحدی به رقم 42 هزار و 935 واحد دست یافت در حالی که شاخص بازار دوم با افت 311 واحدی به رقم 129 هزار و 572 واحد ایستاد.

براساس این گزارش شاخص کل فرابوس (آی فکس) نیز با افت 5 واحدی عدد 687 واحد را تجربه کرد در بازار امروز بورس تهران ارزش کل معاملات این بازار به بیش از 72 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 352 میلیون و 282 هزار و 836 سهم در بیش از 23 هزار دفعه خرید و فروش بود. امروز علاوه بر گروه بانکی‌ها، پالایشی‌ها و خودرویی‌ها پر بیننده‌ترین گروه‌های بورسی در بازار سهام بود.

نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، سرمایه گذاری آتیه دماوند، کشتی‌رانی دریای خزر از سوی ناظر بازار در حالی مورد بازگشایی قرار گرفت که نمادهای معاملاتی شرکت‌های افرا نت ، پتروشیمی مبین،‌سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، پارس سوئیج، داروسازی روز دارو، بیمه دانا، متوقف شد.

معاملات امروز بازار سهام همسو با انتشار خبرهای ضد و نقیض از مذاکرات هسته‌ای و در عین حال تداوم حاکمیت فضای انتظار بر معاملات بورس با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه بود. این درحالی است که بازار در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به طور سنتی هر ساله با کم رونقی معاملات سهام در تالار شیشه‌ای نیز روبرو است. آنچه در بازار سهام امروز به چشم می‌آمد تداوم بازارگردانی برخی حقوقی‌ها و در عین حال تلاش برای بازارگردانی سهام حول قیمت پایانی سهم (صفر تابلو) بود.

این در حالی است که حرفه‌ای‌های بورس برای یافتن سود از نوسان‌های معاملاتی به نمادهای کوچک بازار و برخوردار از سهام شناوری اندک به ویژه در بازار دوم بورس روی آورده‌اند. در عین حال با توجه به لزوم تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در پایان این هفته تداوم روند راکد در بازار طی دو روز آینده انتظار می‌رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس