کد خبر 428347
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پس از شرکت در مراسم افتتاح بازی‌های اروپایی در باکو آذربایجان با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود پشت درهای بسته دیدار کرد.

رؤسای جمهور ترکیه و سوریه یک روز پس از شرکت در مراسم گشایش بازی های اروپایی در جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

اردوغان پیش از دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت هیچ یک از سران کشورهای اروپایی در مراسم گشایش بازی‌های اروپا شرکت نکرده بودند.

پوتین در حالی که لبخند می‌زد، در سخنانی که از تلویزیون پخش شد گفت: ترکیه که نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست، به نمایندگی از کل اتحادیه اروپا در این مراسم شرکت کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با مهم توصیف کردن مذاکرات رؤسای جمهور روسیه و ترکیه گفت دو طرف ممکن است درباره احداث خط لوله ترک استریم TurkStream برای انتقال گاز روسیه به ترکیه تبادل نظر کنند. احداث این خط لوله قرار است پایان این ماه آغاز شود.

پوتین و اردوغان همچنین دربار اوضاع سوریه گفتگو کرده‌اند.

مسکو و آنکارا در مسأله سوریه اختلافات شدیدی دارند اما ترجیح می‌دهند روابط دو کشور و همکاری های گسترده خود را تحت تاثیر این مسأله مهم قرار ندهند.

دیدار پوتین و اردوغان نخستین دیدار دو طرف در ماههای اخیر به ویژه پس از بروز تنش در روابط دو کشور در ماه آوریل گذشته بر اثر سخنان پوتین در مورد قتل عام ارامنه بوده است که رئیس جمهوری روسیه آن را نسل کشی خواند و این مسأله خشم اردوغان را برانگیخت و رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ از روسیه در مورد تحرکات در شرق اوکراین و الحاق منطقه کریمه توضیح خواست.

در دیدار سران روسیه و ترکیه، از طرف روس، یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، آلکساندر نوواک وزیر انرژی، سرگئی کریینکو رئیس شرکت دولتی روس اتم و آلکسی میلر رئیس شرکت گازپروم شرکت داشتند.

{$sepehr_album_27704}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    از نظر جغرافیایی آذبایجان همیشه بخش مرکزی اروپا و باکو پایتخت فرهنگی آنها بوده است، شاید به همین علت اروپایی ها در بازیهای اروپایی باکو شرکت نکرده اند، اینطور نیست؟
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    پوتین یک مشت بزن تو دهن اردوغان دیوانه و خونخوار تا بفهمد که اینقدر سوریه و عراق انسان ها را نکشید. پوتین بزن دیگه ملعون پوتین بزن تو دهن اردوغان توریست و نجس
  • ایرانی ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    بازم مثل لات های چاله میدانی که اردوغان طاق باز نشسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس