تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» درباره عدم بازپخش مستند «سکوت استقلال، فریاد پیروزی» در شب گذشته گفت: به رغم پخش مکرر تیزرهای بازپخش مستند، ساعاتی قبل از پخش مستند به دلایل نامعلومی بازپخش منتفی شد.

به گزارش مشرق، «محسن مقصودی» در رابطه با عدم بازپخش مستند سکوت استقلال، فریاد پیروزی در شب گذشته گفت: به رغم پخش مکرر تیزرهای بازپخش مستند، ساعاتی قبل از پخش مستند به دلایل نامعلومی بازپخش کنسل شد.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا در سوال نمایندگان مجلس از وزیر فرهنگ و ارشاد فشارهای بی سابقه دولت به صدا و سیما برنامه ثریا هم مطرح شده است و آیا اتفاق شب گذشته هم ناشی از فشارهای دولت بود، افزود: مسئولان سازمان صدا و سیما تماس گرفتند و اطلاع دادند که به دلایلی امکان پخش مستند وجود ندارد و چون بعلت تبلیغات تلویزیون مردم در آن ساعت منتظر دیدن قسمت سوم مستند سالهای هسته ای ثریا بودند قرار شد یکی دیگر از برنامه های ثریا را به صورت بازپخش به روی آنتن ببریم که برنامه دلالی در نظام کشاورزی به روی آنتن رفت و ما اطلاع بیشتری از دلیل این کار نداریم.

وی افزود: البته به دلیل عدم روحیه نقدپذیری و نگاه تهدید محور به آسیب شناسی و نقد در کشور ما چه در دولت گذشته و در دولت کنونی برنامه های چالشی صداوسیما همیشه با فشارهایی مواجه هستند ولی در گذشته هیچوقت شرایط بدین شکل نبوده و ظاهرا در شرایط کنونی به نظر می رسد عده ای رسما می خواهند در کشور فضای تک قطبی ایجاد کنند و نگاه منفی به هرگونه نقد و نظر و بروز دیدگاه های مختلف دارند. باید بدانیم شرایط بسته دهه هفتاد تکرار شدنی نیست و نباید آن فضا را ایجاد کرد.

مقصودی: به دلایل نامعلومی پخش مستند ثریا کنسل شد/ فضای بسته دهه ۷۰ نباید تکرار شود

مستند «سکوت استقلال، فریاد پیروزی» از اینجا دانلود کنید

وی در رابطه با نطق یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس در خصوص مشکلات بودجه ای برنامه ثریا و تخلیه کردن  مکان تولید و ضبط این برنامه به دلیل فشارهای دولت افزود: باتشکر از نمایندگانی که پیگیر مشکلات برنامه ثریا و مساله آزادی بیان و خصوصا آزادی پس از بیان در کشور هستند در این خصوص بنده فعلا امکان سخن گفتن ندارم اگرچه کار برای ما خیلی سخت شده است ولی اینگونه فشارها هیچ خللی در کار بچه های ثریا در چنین روزهای سرنوشت سازی وارد نخواهد کرد.

تهیه کننده برنامه ثریا افزود: معتقدیم هرچه اطلاع رسانی بیشتر باشد و مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند پشتوانه مذاکره کنندگان در مذاکرات بیشتر می شود و مشت آنها را محکم تر خواهد کرد و آنچه خدای ناکرده مذاکرات را به شکست می کشاند سخن گفتن از خالی بودن خزانه در حین مذاکرات و یا گره زدن آب خوردن مردم به مذاکرات است که آمریکایی ها را به توهم انداخته و آنها را زیاده خواه تر می کند.

وی ادامه داد: به جای فشار بر رسانه ها مسئولان باید کمی در ادبیات و رفتارهایی که پالس های غلط به مذاکرات ارسال می کند دقت کنند تا پشت مذاکره کنندگان خالی نشود.

وی در رابطه با تولید مجموعه مستند سالهای هسته ای هم ادامه داد: همانگونه که وعده کرده بودیم تا تیرماه 5 قسمت از ناگفته های این روزهای هسته ای کشور را به روی آنتن می بریم که تاکنون 3 قسمت از آنها به روی آنتن رفته و مابقی قسمت ها هم تقریبا در حال آماده شدن برای پخش در روزهای آتی است.

محسن مقصودی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان صدا و سیما در برابر فشارهای وارده از طرف دولت کوتاه آمده اند و ضعف نشان می دهند گفت: ان شاا... چنین ضعفی وجود ندارد و چنین تحلیل هایی صحت ندارد. مسئولان سازمان در برابر مسائلی که مستقیما به حقوق مردم و منافع ملی بر می گردد اهل تسامح نیستند و مواردی که بعضا رخ داده به دلیل نگاه کردن به مصلحت های بزرگتر بوده است و باید به آنها اعتماد کرد.

طبق تبلیغات چند روز گذشته در تلویزیون و در خبرگزاری ها قرار بود شب گذشته سومین قسمت از مستندهای هسته ای پربیننده برنامه ثریا در رابطه با مذاکرات اخیر با عنوان سکوت استقلال، فریاد پیروزی از شبکه یک بازپخش شود که به دلایلی در ساعت مقرر برنامه دیگری به روی آنتن رفت که واکنش مخاطبان تلویزیون در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری را برانگیخت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • منتقم ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ...چه قلب هایی ک باروشنگری های شما گرم شده و چه اراده هایی ک در راه انقلاب استوارترشده.ممنون
  • اینجانب ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    حسن روحانی: همه حق دارند از دولت انتقاد بکنند
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    ما که برنامه های مستند ثریا را ضبط می کنیم و آن را بعدا دوباره می بینیم ، انصافا برنامه های این مستند ارزش چند بار پخش شدن از صدا و سیما را دارد ، هم اثر گذاری آن تکمیل می شود و هم مخاطبانی که احتمالا آن را مشاهده نکرده اند موفق به دیدن آن می شوند ، نمره مستند ثریا بیست است و باید همینطور ادامه دهد الان زمانه ای است که رسانه های خارجی برای پخش مستندهای جذابی که ذهن مخاطبان را به سوی امیال و اهدافشان سوق دهد رقابت می کنند ، در این میدان مستند ثریا خوب میدان داری می کند ، حق یارشان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس