وزارت خارجه آمریکا در یک گزارش داخلی فعالیت‌های رسانه‌ای داعش در شبکه‌های اجتماعی را ارزیابی و تاکید کرد تروریست‌ها در حال پیروزی در این نبرد مجازی هستند.

به گزارش مشرق، یک گزارش وزارت خارجه آمریکا به پیروزی داعش در جنگ رسانه‌ای و ناکامی ائتلاف واشنگتن برای شکست تروریستها اذعان کرد.

در حالی که فعالیتهای تبلیغاتی و رسانه‌ای تروریستهای داعش برای جذب نیرو از نقاط مختلف و ادعاهای آنان درباره آنچه «خلافت اسلامی» خود در عراق و سوریه خوانده‌اند ادامه دارد، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی درباره پیروزی داعش در جنگ رسانه‌ای هشدار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی از دستیابی به یک گزارش محرمانه و داخلی وزارت خارجه آمریکا درباره فعالیتهای رسانه‌ای تروریستهای داعش خبر داده است؛. گزارشی که در آن آمده است: «داعش در حال پیروزی در جنگ رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی است».

این روزنامه نوشت: «ارزیابی داخلی وزارت خارجه آمریکا تصویری ناامیدانه از تلاشهای دولت اوباما و متحدان خارجی آن در نبرد با ماشین تبلیغاتی داعش ترسیم می‌کند و ائتلافی شکسته شده را نشان می‌دهد که پیغام خود را منتقل کند».

نیویورک تایمز گزارش داد: «این ارزیابی پس از گذشت چند ماه از آنکه وزارت خارجه از برنامه‌ریزی برای گسترش و تعمیق فعالیتهای خود در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی علیه داعش تاکید کرده، منتشر شد. در این ارزیابی نتیجه‌گیری شده که روایت‌های روزانه خشونت‌آمیز داعش به طور موثری تلاشهای تعدادی از ثروتمندترین و از نظر فناوری پیشرفته‌ترین کشورهای جهان را مغلوب کرده است».

در گزارش داخلی وزارت خارجه بر اختلاف و عدم هماهنگی بین این کشور با متحدانش در ائتلاف مقابله با داعش تاکید شده و آمده است: «گروه کاری پیغام رسانی متشکل از آمریکا، انگلیس و امارات متحده عربی واقعا در کنار هم کار نکرده و متحد نشده‌اند».

این گزارش که توسط معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دیپلماسی عمومی نگارش شده، می‌افزاید: «امارات متحده عربی محتاط و ساکت است، بریتانیایی‌ها بیش از حد مشتاق هستند و ساختار گروه کاری گیج‌کننده است. وقتی ما با همتایانمان نشست برگزار می‌کنیم، مطمئن می‌شوم که انگار برای اولین بار ابتکارات مختلف را می‌شنویم».

تاکید «ریچارد استنگل» معاون جان کری در امور دیپلماسی عمومی بر ناهماهنگی اعضای ائتلاف آمریکا در جنگ رسانه‌ای ضد داعش در حالی مطرح شده که وزارت خارجه این کشور مقابله با تبلیغات و جنگ رسانه‌ای تروریستها را یکی از «ستونهای استراتژی شکست داعش» می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس