وزیر دفاع سابق اتریش در پایان بازدید از موزه دفاع مقدس خطاب به مدیر عامل موزه گفت: تبریک من را به خاطر اینکه در جنگ بر صدام پیروز شدید پذیرا باشید. به نظر من دفاع شما یک جنگ مقدس بوده که برای تمدن شما خیلی مهم است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، وزیر دفاع سابق اتریش در پایان بازدید از موزه دفاع مقدس خطاب به مدیر عامل موزه گفت: تبریک من را به خاطر اینکه در جنگ بر صدام پیروز شدید پذیرا باشید.

ورنر فاسلبند رئیس آکادمی علوم سیاسی و اندیشکده مطالعات امنیتی اتریش پس از بازدید از موزه دفاع مقدس در جلسه مشترک با سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه دفاع مقدس اظهار داشت: از اینکه فرصتی به وجود آمد و امکان بازدید از موزه دفاع مقدس فراهم شد بسیار خوشحال هستم زیرا به نظر من دفاع شما یک جنگ مقدس بوده که برای تمدن شما خیلی مهم بوده است، زیرا اگر پیروز نمی شدید، این جنگ، تاریخ طولانی شما را عوض می‌کرد.

رئیس انجمن ایران و اتریش و نماینده سابق پارلمان اتریش افزود: در حوزه موزه‌های جنگ شخصا تجربه‌ها و بازدیدهای زیادی دارم اما موزه شما از استاندارد خیلی بالایی برخوردار است و من را خیلی تحت تاثیر قرار داد زیرا شروع بازدید از نقطه تاریخی قبل از جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی شروع می‌شود و به نظر من موزه شما موزه‌ای مدرن با معماری زیباست و در آن تاثیرات متقابل مردم و جنگ به خوبی دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که وزیر دفاع اتریش بودم همزمان تجربه وقوع جنگ خلیج فارس و یوگسلاوی را داشتم که تفاوت‌های زیادی را بین آن دو جنگ دیدم.

در ادامه سردار خضرایی در پاسخ به درخواست وزیر سابق دفاع اتریش برای بیان خاطرات شخصی خود از جنگ، با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ملت ما دوست دارند به خاطر استقلال کشورشان از جان خویش بگذرند و به نظرم، این مهم رمز ماندگاری هر کشوری است.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس اظهار داشت: ما فقط در جنگ قریب به 189 هزار شهید تقدیم کرده‌ایم تا یک وجب از خاکمان در دست دشمن باقی نماند، آن هم دشمنی که در طول جنگ ده ها کشور جهان از او حمایت می‌کرد و بزرگترین تاثر من این است که چرا این دولت ها بدون شناخت از ما از صدام حمایت می‌کردند و امیدوارم این کشورها در عرصه بین المللی بتوانند مسائل گذشته را جبران کنند.

در پایان این دیدار صمیمانه لوح یادبود موزه دفاع مقدس به ایشان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس