در حالی که حدود ۱۰ ماه از آغاز حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به داعش می‌گذرد، پنتاگون اعلام کرده واشنگتن تاکنون ۲.۷ میلیارد دلار هزینه کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای هزینه‌های واشنگتن در حملات به داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد.

از حدود ۱۰ ماه قبل بود که دولت باراک اوباما با تبلیغات فراوان رسانه‌ای خبر تشکیل ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش را اعلام کرد و پس از آن حملات هوایی خود را آغاز کرد؛ حملاتی که قرار بود جلوی پیشروی تروریستها را بگیرد اما در عمل کاری از پیش نبرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ روز پنجشنبه(دیروز) خود برای اولین بار هزینه‌هایی واشنگتن در زمینه «مقابله با داعش در عراق و سوریه» را منتشر کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده که از زمان آغاز حملات به تروریستها، آمریکا بیش از ۲.۷ میلیارد دلار در جنگ با داعش در عراق و سوریه هزینه کرده و به طور متوسط روزانه بیش از ۹ میلیون دلار برای این منظور صرف شده است.

بنا بر این بیانیه، بیش از دو سوم هزینه‌های مقابله با داعش، صرف حملات هوایی شده که از مجموع ۲.۷ میلیارد دلار مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار توسط نیروی هوایی هزینه شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنینی اعلام کرده که روزانه ۵ میلیون دلار برای پروازهای شناسایی، جنگی و دیگر پروازها در دو کشور عراق و سوریه هزینه در بر داشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    خدا خیرتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس