کد خبر 427603
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

نشست سه‌جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ساعت ۱۴ به وقت تهران در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد، پس از ۲ ساعت خاتمه یافت.

 به گزارش مشرق، نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ساعت 14 به وقت تهران در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد، پس از 2 ساعت خاتمه یافت.

نشست کارشناسان نیز از ساعت 9:30 صبح به وقت محلی در وین در جریان است.

فردا (جمعه) نیز قرار است نشست عمومی ایران و 1+5 با حضور معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی 6 کشور ساعت 10 به وقت محلی (12:30 به وقت تهران) در وین برگزار شود.

هفتمین دور رایزنی‌ها در راستای نگارش پیش نویس برجام از دیروز (چهارشنبه) با حضور معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از 1+5 در وین آغاز شد.

دو طرف روز گذشته طی دو نوبت صبح و عصر در حدود 3 ساعت و 15 دقیقه گفت‌وگو کردند و کارشناسان دو طرف نیز به ریاست حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 چندین ساعت به رایزنی پرداختند.

کارشناسان روز سه‌شنبه نیز در نشستی چهار ساعته به گفت‌وگو و تبادل نظر در راستای نگارش پیش نویس در ارتباط با موضوع تحریم‌ها پرداختند.

دهم تیر ماه سال جاری پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است. وزرای خارجه ایران و 6 کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر ماه سال گذشته (1393) توافقنامه ژنو و مذاکرات را برای حصول توافقنامه جامع هفت ماه تمدید کردند. طرفین در سیزدهم فروردین ماه سال جاری نیز پس از 9 روز رایزنی در شهر لوزان سوئیس به راه‌حل‌هایی در راستای حصول برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند.

در حالی که اخیرا برخی طرف‌ها از تمدید مذاکرات پس از 10 تیر ماه خبر می‌دهند، ولی هم محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و هم مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی طی اظهاراتی عنوان کردند که پرداختن به موضوع تمدید مذاکرات زودهنگام است.

آنگونه که افخم عنوان کرد: طرف‌ها تلاش دارند تا از زمان‌بندی باقی‌ مانده به بهترین نحو استفاده کنند. ما خواهان توافق خوب و عادلانه هستیم و محدودیت زمان بحثی نیست که توافق خوب را تحت‌الشعاع قرار بدهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس