کد خبر 426878
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

ستاد بازسازي عتبات عاليات جمهوري اسلامي ايران، پروژه ترفيع گنبد مطهر امام حسين عليه السلام و بهسازي ستون‌هاي مجاور ضريح مقدس را آغاز كرد.

 به گزارش مشرق، محمد حسن كاظم، رييس بخش فني حرم امام حسين علیه السلام  گفت: اين طرح با هدف توسعه فضاي تردد زائران و همچنين كاهش ازدحام مخصوصا در ايام زيارتهاي ميليوني انجام مي‌شود.

وي افزود: پيشرفت اين پروژه در فاز اول شامل بهسازي ستون‌هاي موجود و همچنين افزايش مساحت حول ضريح مقدس سيدالشهدا عليه السلام خواهد بود.

محمد حسن كاظم، تصريح كرد: بيش از يك ماه از آغاز طرح ترفيع گنبد مطهر مي‌گذرد و اين پروژه از بهسازي ستون‌هاي مجاور مرقد حبيب بن مظاهر عليه السلام آغاز شده است.

وي گفت: با توجه به اينكه ساخت و سازهاي اطراف حرم باعث شده گنبد مطهر از فواصل دور قابل رويت نباشد، لذا تصميم برآن شد فاز دوم اين پروژه شامل ترفيع گنبد طلايي به ارتفاع ۶ متر بالاتر نيز در مرحله دوم صورت گيرد.

مدير فني حرم امام حسين علیه السلام اظهار داشت:‌ با توجه به توافقات انجام شده با جمهوري اسلامي ايران، اميد است اين پروژه در مدت زمان تعيين شده و با نظارت بخش پروژه‌هاي مهندسي آستان قدس حسيني پايان يابد.

طرح ترفيع گنبد امام حسين علیه السلام در كرمان در حال انجام است و قرار است اين گنبد روي گنبد فعلي حرم و بارگاه حضرت بنا شود و احتمالا در سال آينده به اتمام برسد.

حسن پلارك، رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيز در اين زمينه گفته بود: مهندسان و كارشناسان ستاد بازسازي استان كرمان عهده دار اجراي اين كار بزرگ شده اند.

وي با يادآوري اين كه حرم حضرت سيدالشهدا علیه السلام از ابتدا تا كنون ۸ بار تخريب و به دست محبان اهل بيت ساخته و بازسازي شده است، ادامه داد: وقايع نگري، ثبت طرح‌ها و برنامه‌ها، اشخاص و عوامل بازسازي در اين مورد بسيار مهم است و بايد براي آيندگان ثبت و ضبط شود تا بهره برداري علمي و فني از آن صورت پذيرد.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به اين كه اين كار تاريخي پس از ۷۰۰ سال به دست ايراني‌ها انجام مي‌شود، اضافه كرد: در اين پروژه چهار ستون عريض اطراف ضريح مطهر تبديل به هشت ستون با ابعاد كوچكتر شده و در بالاي آن، گنبد جديد حرم حضرت، نصب خواهد شد.

وي مطالعات انجام شده براي اين طرح را بسيار گسترده معرفي و تصريح كرد: دقت فني و مهندسي، و هم چنين دقت در اجرا ضروري است و لازم است اين طرح در موعد مقرر به پايان برسد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس