یک نشریه آلمانی درباره سفر امروز برادر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به آلمان نوشت که وی از دید اروپایی‌ها رئیس جمهور مطلوبی برای آمریکا نخواهد بود و تا حدود زیادی همان سیاست‌های برادرش را ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، دوران «باراک اوباما» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا رو به پایان است و خانواده بوش تلاش می‌کنند تا بار دیگر در این عرصه قدم بگذارند. این موضوع شاید در سفر امروز «جب‌بوش» برادر کوچک رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به آلمان خود را نشان می‌دهد. وی درست یک روز پس از پایان نشست 7 کشور صنعتی جهان در بایرن آلمان و پس از خروج اوباما از این کشور وارد برلین خواهد شد. دیدار با شورای اقتصادی حرب دموکرات مسیحی‌ها و احتمالا دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم، «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی و «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان هم در دستور کار وی قرار دارد.

جب می‌خواهد مانند برادر و پدرش رئیس‌جمهور شود. سفر اروپای او هم در راستای تقویت وجهه سیاست خارجی او برای شرکت در مبارزات انتخاباتی صورت می‌گیرد. وی قصد دارد در هفته آتی برای اولین‌بار در میامی درباره برنامه‌های خود به صورت رسمی سخنرانی کند.

نشریه آلمانی «اشپیگل» درمورد وی نوشت که جب بوش در ماه‌های گذشته هیچ تلاشی نکرده‌ است که نشان دهد در زمینه سیاست خارجی پیرو برادرش نیست و دموکرات مسیحی‌های آلمان هم نباید اینطور فکر کنند. البته جب از برادرش عاقلتر است، شخصیت آرامتری دارد، محافظه‌کارتر از برادرش است و می‌توان به او لقب «بوش بهتر» را داد اما اگر اروپا بخواهد بهترین رئیس‌جمهور آمریکا را انتخاب کند او انتخاب اروپا نخواهد بود.

این نشریه در ادامه با اشاره به تداوم سایه سیاست‌های مخرب جورج بوش بر خانواده وی از جمله جب و نگاه منفی به آنها در آمریکا، اروپا و خاورمیانه نوشت که اوباما با این سیاست به قدرت رسید که از سیاست‌های بوش فاصله بگیرد. اما جب بوش با همه اینها همان سیاست‌های برادرش را تکرار خواهد کرد چرا که وی معتقد است که نباید با کاسترو مذاکره کرد. وی حتی ایران را با داعش مقایسه می‌کند و می‌گوید: «دشمنان آمریکا در جهان باید از این کشور بترسند.»

اشپیگل نوشت که این یک واقعیت است که وی تفاوت چندانی با برادر خود نخواهد داشت و در اکثر موارد به غیر از مواردی جزئی‌ سیاست‌های جورج را دنبال خواهد کرد چرا که جورج مشاور جب در سیاست خارجی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    خر همان خر است فقط نامشان با هم فرق دارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس