رییس انجمن صنفی مدیران مراکز علمی کاربردی تصریح کرد: دست‌هایی در کار هستند تا مراکز علمی کاربردی را به تعطیلی بکشانند.

به گزارش مشرق، جواد علیزاده با اشاره به اعلام موجودیت رسمی انجمن صنفی مراکز علمی کاربردی خصوصی کشور گفت: ضرورت تشکیل این انجمن از آنجا نشأت گرفت که در دولت‌های قبلی روند تصمیم‌گیری و قانونگذاری به گونه‌ای بود که روز به روز موجب کمرنگ شدن مراکز بخش خصوصی می‌شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه این دست‌ها در دولت فعلی هم همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با تصویب و صدور بخشنامه‌هایی، مسیر تضعیف مراکز خصوصی علمی کاربردی را دنبال می‌کنند. به همین جهت مدیران و صاحبان مراکز علمی کاربردی خصوصی درصدد برآمدند که ضمن تشکیل انجمن صنفی، با اخذ مجوز از مراجع قانونی نسبت به پیگیری و دفاع از حقوق قانونی اقدام نمایند تا بدین ترتیب از بحران آفرینی عده‌ای جلوگیری نمایند.

رییس انجمن صنفی مدیران مراکز علمی کاربردی در ادامه خاطرنشان کرد: از 1057 مرکز علمی کاربردی در کشور حدود 600 مرکز در گروه‌های فرهنگ و هنر، صنعت، کشاورزی، خدمات اجتماعی با داشتن حدود 700 هزار دانشجو ،حداقل حدود 80 هزار کار کارمند و مدرس و استاد، بدون کمک و بودجه دولتی با هزینه بخش خصوصی نه "خصولتی" فعالیت می‌کنند.

علیزاده در پایان تاکید کرد: درحالیکه سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده و بخش خصوصی براساس اصل 44 قانون اساسی با منابع شخصی، کمک حال دولت و ملت است و با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به مراجعان این بخش می‌دهد، سرمایه‌گذاران این بخش ریالی کمک دولتی دریافت نمی‌کنند و حتی 15 درصد از درآمد خویش را علاوه بر عوارض و مالیات قانونی به صورت مستقیم به حساب دولت واریز می‌نمایند، دست‌هایی می‌خواهند بحران‌آفرینی نموده و بخش خصوصی را زمین‌گیر نمایند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس