کد خبر 426374
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

تا زمانی که گروه حوثی ها ملزم به رعایت آتش بس نباشند، گروه ائتلاف هیچ گونه آتش بسی را در یمن نخواهد پذیرفت، ضمن اینکه نیروهای مسلح ما برای انجام هر عملیاتی توانایی دارند.

به گزارش مشرق،  پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز سه شنبه به نقل از احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، اجرای هرگونه آتش بسی در این کشور را رد کرد.

این پایگاه خبری به نقل از وی افزود: ما اشتباه آتش بس پنج روزه که گروه حوثی ها (جنبش انصارالله) در آن توانستند تجدید قوای نظامی کنند را دوباره تکرار نخواهیم کرد.

سخنگوی ائتلاف سعودی افزود: تا زمانی که گروه حوثی ها ملزم به رعایت آتش بس نباشند، گروه ائتلاف هیچ گونه آتش بسی را در یمن نخواهد پذیرفت، ضمن اینکه نیروهای مسلح ما برای انجام هر عملیاتی توانایی دارند.

العسیری گفت که در آتش بس پنج روزه قبلی گروه حوثی ها توانستند تجدید قوا کنند و نیروها و تجهیزات نظامی خود را در مرزهای عربستان مستقر نمایند و ما این اشتباه را دوباره تکرار نخواهیم کرد.

وی افزود که اگر آتش بس را هر دو طرف رعایت کنند، بحثی نیست، اما آتش بس یک طرفه مانند آتش بس گذشته عملا کار بیهوده ای است و ما این کار را نمی کنیم.

پیش از این اخباری مبنی بر برقراری آتش بس همزمان با اول ماه رمضان در یمن منتشر شده بود.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه کشور مسلمان و عربی یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری نماید، اما تاکنون بجز برجا گذاشتن هزاران کشته و مجروح برای مردم یمن، نتیجه دیگری همراه نداشته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    0 0
    مردم گناه دارند ولی طلب قدرت هیچ چیز نمی شناسد حتی اگر با ظاهر سلامی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس