آخرین ساخته مصطفی کیایی با نام "عصر یخبندان" که در جشنواره‌های فجر و شهر نیز حضور داشته برای اکران در ماه مبارک رمضان آماده می‌شود. تهیه‌کننده این اثر سینمایی از مسولان خواست این فیلم که مبتنی بر پژوهش زیادی است را ببینند

گروه فرهنگی مشرق - فیلم "عصر یخبندان" چهارمین ساخته مصطفی کیایی، کارگردان جوان سینمای ایران است . «عصر یخبندان» فیلمی پربازیگر و اجتماعی در همان حال و هوای کارهای قبلی مصطفی کیایی است. این فیلم اگرچه به دلیل فضای قصه، فیلم لحن متفاوت تر و شیرینی کمتری دارد اما در جشنواره فجر توانست آراء مردمی زیادی را به خود اختصاص دهد.
 فیلم قبلی مصطفی کیایی به نام "خط ویژه"، سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و دیپلم افتخار نقش دوم مرد سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است. "عصر یخبندان" با 8 کاراکتر اصلی و در 42 لوکیشن فیلمبرداری شده است و به گفته لشکری(تهیه کننده)، از فیلم «خط ویژه» قوی تر است.

مسولان عصر یخبندان را ببینند/ جشنواره شهر گرفتار مصلحت اندیشی بود

منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده فیلم "عصر یخبندان" در گفتگو با مشرق و در پاسخ به این سوال که آیا ماه مبارک رمضان را برای اکران فیلمش مناسب می بیند، گفت: اصولا من ماه رمضان را آنطور که برخی دوستان فکر می‌کنند در مقابل سینما نمی‌دانم و معتقدم با فیلم‌هایی که امسال و در این ماه عزیز اکران می‌شود می‌‌توان گفت که ماه رمضان امسال بهار سینمای ایران خواهد بود. امسال برخلاف همیشه پنج فیلم خوب برای ماه رمضان آماده اکران شده‌اند.

مسولان عصر یخبندان را ببینند/ جشنواره شهر گرفتار مصلحت اندیشی بود

وی افزود: ماه رمضان دسترسی‌های تبلیغاتی بهتری نیز دارد پس می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست تبلیغاتی باعث بیشتر دیده شدن فیلم شد.

لشکری خاطرنشان کرد: فیلم ما فقط یک فیلم سرگرم‌کننده صرف نیست و مضامین خوب اجتماعی و اخلاقی را نیز در خود دارد. ماه رمضان ماه خودسازی است و این فیلم نیز در خود بر مضامین این پدیده اخلاقی تاکید دارد پس می‌توان گفت که مضمون "عصر یخبندان" با ماه مبارک رمضان همخوانی دارد و بر جایگاه و نقش مهم بنیان خانواده تاکید دارد. داستان هم درباره زنی است که از کانون خانواده بیرون رفته و به همین دلیل دچار انحراف می‌شود .

مسولان عصر یخبندان را ببینند/ جشنواره شهر گرفتار مصلحت اندیشی بود

وی  "عصر یخبندان" را فیلمی با ریتم بالا و سرگرم‌کننده دانست و گفت: این فیلم با ریتم بالایی که دارد مخاطب را از بعد بصری و داستانی ارضا خواهد کرد. ما در این فیلم دغده‌های جامعه را نشان می‌‎دهیم و معتقدیم که "عصر یخبندان" با نشان دادن دلایل از هم‌پاشیده شدن خانواده‌ها و حواشی مرتبط با آن گامی در راستای اصلاح تفکر جامعه بر می‌دارد.

تهیه‌کننده این فیلم سینمایی نشان دادن اعتیاد خانم‌ها در  این اثر را از ویژگی‌های آن برشمرد و بیان کرد: متاسفانه آمار خانم‌هایی که به اعتیاد مبتلا شده و به مواد مخدر به خصوص مواد مخدر شیمیایی روی اورده‌اند بسیار بالا رفته است.  این فیلم با تائید ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیز UNODC که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد است، ساخته شده است.

وی اظهار امیدورای کرد که با کمک مسئولان، اصحاب رسانه و منتقدان این فیلم به تبلیغات کافی دست یابد تا به خوبی دیده شود و مردم از دیدن آن لذت ببرند و مفاهیم آموزنده آن را نیز دریابند.

لشکری از مسئولان کشوری خواست به دیدن "عصر یخبندان" بروند و گفت:‌ این اثر بر پایه تحقیقات زیادی ساخته شده است و بعضی از واقعیات جامعه هرچند که تلخ باشد را روایت می‌کند و نشان می‌دهد. هرچند ما این تلخی‌ها را تا آنجا که می شد با چاشنی شیرینی نشان دادیم تا به مخاطب عام و مخاطب خاص تلنگر بزنیم و کمک کنیم آنها به مفاهیمی که در فیلم پنهان است  دست یابند.

مسولان عصر یخبندان را ببینند/ جشنواره شهر گرفتار مصلحت اندیشی بود

وی با انتقاد از جشنواره‌های فیلم فجر و نیز جشنواره فیلم شهر به خاطر ناداوری‌هایی که در مورد این فیلم کرده‌اند، گفت:‌ سلیقه داوران این جشنواره‌ها با سلیقه مردم همخوانی ندارد و این اصلا زیبنده نیست.

لشکری افزود: شرایط جشنواره‌ها به خصوص جشنواره شهر به گونه‌ای است که این مورد را در ذهن تداعی می‌کند که داوران جشنواره‌های ما از مردم ما بسیار عقب‌تر هستند و به مصلحت‌اندیشی دچار شده‌اند. انتقاد دیگری که به جشنواره‌ها وارد است بخش بین‌الملل جشنواره‌های فیلم فجر و شهر است که در هر دو جشنواره این بخش بی فایده و کاملا تزیئینی است.

در فیلم سینمایی عصر یخبندان با نگاه انتقادی ماجرایی از زندگی افراد یک جامعه روایت شده است که به دلیل مشکلات خود ساخته به هم گره می خورند و برای حل آن دست به کارهای بدتری می زنند.
 
منیره و بابک (مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی)، زن و شوهری هستند که پس از 12 سال زندگی و با داشتن یک فرزند زندگیشان رو به سردی رفته و منیره که زنی امروزی و مدرن است در پی جبران کمبود احساسات و سرد شدن زندگی، رو به مواد مخدر و دوستی با فردی به نام فرید (بهرام رادان) می آورد. اما از آنجایی که فرید شخصی هوس ران و خلافکار است، با چند زن دیگر نیز رابطه دارد. بابک که به زن خود شک کرده است به دنبال کشف حقیقت است پس از اتفاقاتی متوجه می شود همسر خود با فرید روابطی دارد و متوجه می شود فرید در حال حمل جنازه است و تازه اینجاست که درام داستان شکل می گیرد.

نویسنده، کارگردان فیلم  مصطفی کیایی است و تهیه کننده آن منصور لشکری قوچانی است. مهدی جعفری مدیریت فیلمبرداری را به عهده دارد و حجت اشتری طراح صحنه بوده است. در این فیلم پر بازیگر مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی و  ژاله صامتی ایفای نقش کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    عالی بود
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    این اثر بر پایه تحقیقات زیادی ساخته شده است / ممنون
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    مشرق گیر دادی به چی؟ این فیلم که فیلم خوبیه
  • منوچهر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    لعنت به سکولاریسم و اصلاحات بی دین
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    آفرین مشرق.. همیشه همینطور باش
  • سید ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    مگر درپی پیشرفت نیستید .. خوب باید به این تولیدات بها بدین دیگه
  • علی حقجو ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    خدا شفا بده همه مریض ها رو . مگه گفته فیلم بدیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس