کد خبر 426209
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

سقف این وام در تهران ۸۰ میلیون، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون و برای سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان است.

 به گزارش مشرق، در این دستورالعمل آمده است صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه‌اولی‌ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می‌شود. همچنین سقف این وام در تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای 20 هزار نفر) 40 میلیون تومان است.

حداقل متوسط موجودی برای وام 80 میلیونی ، 13 میلیون و 500 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه، برای وام 60 میلیونی ، 10 میلیون تومان در هر دوره 6 ماهه و برای وام 40 میلیونی ؛ 6 میلیون و 700 هزار تومان در هر دوره 6 ماهه است.

در این دستورالعمل ذکر شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم)، در حال حاضر 14 درصد و زمان بازپرداخت آن 12 سال (144 ماه) خواهد بود.

همچنین این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان «متأهل» یا «سرپرست خانوار» تعلق می‌گیرد. سرپرست خانوار در این دستورالعمل شامل این افراد است: افرادی که همسر آنان فوت شده یا از همسر خود جدا شده‌اند و سرپرستی یا حضانت فرزند یا فرزندان را بر عهده دارند.

دستورالعمل ابلاغ شده بانک مسکن، شرایط ملک نوساز را گذشت کمتر از 7 سال از تاریخ صدور جواز ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار اعلام کرده است.

مدل تلفیق حساب‌ها در این دستورالعمل، عدم امکان تلفیق اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن با صندوق پس انداز مسکن یکم و امکان تلفیق حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن با صندوق پس‌انداز خرید مسکن است.

جزئیات بیشتر این دستورالعمل در نشست خبری امروز مدیر عامل بانک مسکن تشریح خواهد شد
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس