کد خبر 426089
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه های مختلفی در امر نظارت بر حسن اجرای قانون فعالند، خواهان تقویت بعد نظارتی سازمان نظام پزشکی با هدف حمایت از حقوق پزشک و بیمار شد.

به گزارش مشرق، دکتر حمیدرضا عزیزی فارسانی اظهار داشت: نظام پزشکی در مسائل مختلف علاوه بر حمایت از حقوق جامعه پزشکی در بعد حمایت از حقوق بیماران نیز باید نظارت های خود را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت از وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی است بر همراهی سایر دستگاه ها نیز بر این نظارت تاکید کرد.

عزیزی حمایت از حقوق جامعه پزشکی و بیماران را در گرو نظارت های جدی مجموعه های دست اندرکار دانست و یادآور شد: در این مسیر حتی سازمان های بیمه ای نیز حق نظارت دارند و قانون این حق را برای آنها به رسمیت شمرده است.

وی ادامه داد: در ابعاد گسترده تر نیز سازمان بازرسی و نیز نمایندگان مجلس حق نظارت دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این ادعا را که سازمان نظام پزشکی وظیفه نظارتی ندارد را خلاف نص صریح قانون برشمرد و تاکید کرد: وظیفه نظارتی سازمان نظام پزشکی به ویژه در بخش خصوصی رسالت خطیری است که باید به درستی به آن عمل کند؛ همانگونه که دانشگاه های علوم پزشکی در بخش دولتی و خصوصی نظارت های مستمر و جدی دارند.

عزیزی فارسانی با بیان اینکه نظارت از وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی است، بیان کرد: هر جا حقوق تضییع شود این سازمان موظف است موضوع را پیگیری کند و حوزه نظارت بر اجرای قانون در کشور به گونه ای از قوت کافی برخوردار است که دیوان محاسبات نیز به عنوان بازوی مجلس در این امر مشارکت دارد و با متخلفان برخورد می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    سازمان نظام پزشکی که متشکل از منتخب پزشکان است چگونه می توان انتظار داشت که از حقوق بیماران در برابر پزشکان، بدون اغماض و منصفانه دفاع کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس