کد خبر 426062
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹

انتقاد وزیر بهداشت از نحوه نظارت سازمان نظام پزشکی بر تعرفه های پزشکی، با واکنش مسئولان ارشد این سازمان مواجه شد.

به گزارش مشرق، سال پیش با آغاز طرح تحول سلامت ، وزارت بهداشت اعلام کرد بناست کار گام به گام پیش رود و با کاهش هزینه های بستری مردم و تسهیل دسترسی به تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای دولتی خیلی زود این طرح با استقبال مردم و تایید همگان روبرو شد.

با اجرای گام سوم طرح تحول یعنی اجرای کتاب تعرفه های پزشکی اما و اگرها شروع و تنور منتقدان داغ شد.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در آبان ۹۳ گفت: با اجرای این کتاب پرداخت هر وجهی در مطب برای خدمات بستری غیر قانونی است و موجب صدور کیفر خواست در نظام پزشکی خواهد بود و خود جامعه پزشکی صیانت از خود را عهده دار می شود.

اجرای کتاب تعرفه ها با وجود انتقادات ادامه یافت و در بسیاری شهرها تخلف پزشکان کاهش یافت اما در تهران یعنی اصلی ترین بازار رد و بدل شدن پولهای زیرمیزی و خارج از تعرفه بر خلاف آمار بدست آمده از سامانه ۱۶۹۰ رسیدگی به شکایت های پزشکی آنچه مردم تجربه کرده اند بیشتر از جنس تغییر در شیوه پرداخت زیرمیزی بود تا جایی که وزیر بهداشت چندی پیش استمرار این پدیده را تایید کرد و گفت: نباید بگذریم از این که یک سری رفتارهای نادرست هست، خیلی هم انگشت شمار نیست و من پیش از اینکه این مسئولیت روی دوشم قرار گیرد اینگونه فکر می کردم که در چند نفر خلاصه می شود اما به دلیل تصمیمات غلطی که مسئولان گرفتند یک سری رفتارهای نادرست ایجاد شد. اما ما نباید جایی که به حقوق مردم مرتبط است کوتاه بیاییم و من مصمم هستم که در موضوع تعرفه ها نهایت سخت گیری بشود.

در این گزارش همچنین به تصویب نشدن تعرفه های مطلوب جامعه پزشکی در ابتدای سال جاری اشاره شده و امده است : صنف پزشکان که افزایش تعرفه هایشان برابر نرخ تورم یعنی ۱۵ درصد افزایش یافته بود لب به انتقاد از این طرح گشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی می گوید: گرفتن تعیین تعرفه ها از نظام پزشکی کمکی به التزام طرفین نمی کند. نظام پزشکی روی تعرفه های خود پافشاری خواهد کرد و قطعا این زیرمیزی ها قبلا کمتر از میزان فعلی بود. چگونه توقع دارید وقتی نظام پزشکی نقشی روی تعرفه گذاری ندارد روی ان ایستادگی کند؟

وزیر بهداشت هم معتقد است جای درست تعرفه گذاری سازمان نظام پزشکی است اما این سازمان به درستی از اختیاراتش بهره نگرفته است. در مقطعی این مسئولیت به نظام پزشکی واگذار شد اگر به مسئولیتش درست عمل می کرد دوباره به دولت باز نمی گشت و نباید بدون توجه به مشکلات مردم و کشور خودمان یک طرفه تصمیم سازی کنیم و اگر به همین روال ادامه یابد نگاه بزرگوارانه مردم به جامعه پزشکی تغییر خواهد کرد و جایگاه افتخار امیز پزشکان تهدید خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    جالب است بزرگترین و کار امدترین و زحمتکش ترین قشرها با فرودستی بالا و نابترین تمکین کنندگان جامعه ایرانی بخصوص در مورد مالیات دادن و بهره کافی از ان عاید نکردن در وهله اول و عالی آن کارگران عزیند و بعد هم کارمندان !! جالبتر ایتکه این دو گروه ته ستدیکائی دارند و ته سازمان حمایت کننده ای که از حقوقشان دفاع کند و نه جمعیتی که آنها را هدایت و حمایت نماید !!!؟؟؟ در صورتیکه صنف کاسب و دکنر و پنچر گیر و آژانسی و بتگاهی و میدانی و حتی رانندگان برون و درون شهری عده ای نماینده و فعال پیگیر حقوق آنها هستند !!حالا که ثابت شده است این سازمانها و نمایندگی های صنوف تره و بار و میدان و نظام پزشکی و.و.و..و.و. بهتر نیست منحلش کنند تا مثل قشر کارگر و کارمند سرشان را بیندازند زیر وکارشان را بکنند !!!؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس