شاید اگر هواداران استقلال بفهمند که قرار است چه کسی به نام سرمربی خارجی آن هم از نوع فرانسوی اش جایگزین امیر قلعه نویی شود، با مرور کارنامه درخشان! این سرمربی آرزو کنند که ژنرال به تیمشان برگردد!

گروه ورزشی مشرق - پس از اخراج امیر قلعه نویی از استقلال هر روز نام جدیدی برای سرمربیگری فصل بعد آبی پوشان پایتخت شنیده می شود؛ از دونادونی و ماتیوس و تروسیه گرفته تا فیروز کریمی و مظلومی و زرینچه. اما چیزی که در این میان مشخص است اینست که برخی از این مربیان دهن پرکن در سالهای اخیر تنها ناکامی درو کرده اند و شاید عده ای می خواهند آنها را به تیم محبوب پایتخت قالب کنند!

حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال و یکی از اعضای کمیته معرفی سرمربی جدید آبی‌ها می گوید برنارد سیموندی مربی اسبق تیم المپیک قطر از شانس بسیار زیادی برای نشستن روی صندلی هدایت استقلال برخوردار است.

شاهکاری که می‌خواهند به استقلال قالب کنند +عکس و کارنامه
با این حال از نگاه آمار، فرانسوی مورد نظر حسن روشن در چهار سال اخیر نه تنها کارنامه قابل دفاعی نداشته که برعکس تیم‌های تحت امر خود را تا ورطه سقوط پیش برده و البته در یک مورد موفق به این کار هم شده است.

برنارد سیموندی (Bernard Simondi) سرمربی 61 ساله بعد از اینکه تیم المپیک قطر را بین 4 تیم مرحله گروهی مسابقات انتخابی المپیک لندن سوم کرد تا از صعود باز بماند در فوتبال قطر بلایی بر سر الاهلی و الخریطیات آورد که هنوز هم از خاطر مدیران این دو تیم نرفته است.

از گلزنی خلعتبری تا حذف با فضاحت از لیگ ستارگان
سیموندی که گفته می‌شود پیشنهاد مالی اندک آبی‌ها را (شما بخوانید 100 تا 200 هزار دلار) هم قبول کرده، برای اولین بار در ایستگاه ششم فصل 2012- 2011 روی نیمکت الاهلی قطر نشست.

متولیان این تیم قصد داشتند با سرمربی جدید فرانسوی خود را به جمع مدعیان لیگ ستارگان قطر اضافه کنند. اتفاقا الاهلی اولین دیدارش را در خانه ام صلال 3-یک برد حتی در هفته‌های هفتم، هشتم و نهم روی هم از الجیش، الغرافه و الوکره 5 امتیاز گرفت.

جالب اینکه در تساوی 2-2 تیم سیموندی با الغرافه گل اول حریف را محمدرضا خلعتبری (8) وارد دروازه الاهلی کرد.

با این حال خیلی زود عنان کار از دست برنارد 61 ساله خارج شد. قبول 12 شکست و 2 تساوی و ثبت تنها 3 پیروزی با سیموندی حاصلش آخر شدن الاهلی در لیگ ستارگان بود. به این ترتیب تیمی که سرجمع 11 امتیاز از 17 بازی خود گرفت با گزینه مدنظر آبی‌ها به دسته اول فوتبال قطر سقوط کرد!

البته این همه سیاه‌روزی الاهلی در کنار برنارد نبود. الاهلی ها در جام ستارگان این کشور هم 4 بازی انجام دادند تا با قبول چهار شکست پی در پی مقابل السد (3-2) الریان (4-صفر) القطر (2-یک) و الخریطیات (یک- صفر) عملکرد غیرقابل دفاع داشته باشند.

الاهلی در جام پادشاهی قطر هم چندان رنگ خوشی ندید. این تیم با سرمربی فرانسوی‌اش آخر فصل 6-2 المعیدر نگون‌بخت را شکست داد اما بعد به الخریطیات 4-2 باخت تا پایانی زودهنگام را پس از دسته اولی شدن پیش روی خود ببیند.

به این ترتیب کارنامه سیموندی در الاهلی قطر - با مربیگری در 23 بازی 3 جام و ثبت 17 شکست، 4 پیروزی و 2 تساوی بسته شد.

در آ‌ستانه سقوط با آندو
به گزارش مشرق، سیموندی بعد از اینکه الاهلی را به لیگ یک فرستاد از ابتدای فصل 13-2012 روی نیمکت الخریطیات نشست تیمی که آندو تیموریان را هم به خدمت گرفته بود.

تیم جدید تیموریان تحت هدایت برنارد بازی‌هایش را با شکست یک بر صفر مقابل الخور - در لیگ ستارگان- آغاز کرد. البته در بازی‌های پیش فصل موسوم به جام شیخ جاسم الخریطیات با الشحانیه مساوی کرد و المرخیا را برد اما به الریان (2-یک) و ام‌صلال (2- صفر) باخت به هر تقدیر کارنامه برنارد در الخریطیات مثل الاهلی غیرقابل دفاع بود.

سیموندی برای نیفتادن تیم جدیدش طی 22 بازی لیگ با هزار زحمت به 4 پیروزی و 8 مساوی دست پیدا کرد تا در جدول دوازده تیمی مسابقات با 20 امتیاز دهم شود و با تک ماده سقوط نکند.

الخریطیات در جام ستارگان قطر هم 5 بازی انجام داد تا 5 مرتبه دیگر شکست برابر ام‌صلال (2-یک) القطر (3-صفر) العربی (2- صفر) الجیش (3-یک) و السد (3-یک) را به کارنامه‌اش اضافه کند.

برنارد و الخریطیات در جام پادشاهی قطر هم پیروزی 2 - صفر مقابل الشمال و شکست 3 بر صفر مقابل الغرافه را تجربه کردند و این پایان کارشان در رقابت‌های داخلی بود.

شاهکاری که می‌خواهند به استقلال قالب کنند +عکس و کارنامه
کسب 5 پیروزی در لیگ بی‌کیفیت
گزینه مدنظر استقلالی‌ها برای نشستن جای امیر قلعه‌نویی، در فصل 13-2012 الخریطیات را در لیگ باشگاه‌های خلیج هم همراهی کرد و از قضا برابر تیم‌های بی‌کیفیت از عمان و کویت بدهم نتیجه نگرفت.

الخریطیات در گروه C این مسابقات بالاتر از دو تیم کاظما کویت و الشباب عمان که فقط یک امتیاز از 4 بازی گرفتند، با 10 امتیاز اول شد. در یک چهارم نهایی هم شکست دادن 3-یک الاتحاد عمان چندان دشوار نبود. با این حال در نیمه نهایی الخور دیگر تیم نه‌چندان مطرح فوتبال قطر (در مجموع) الخریطیات را شکست داد. این در شرایطی بود که بازی رفت یک بر صفر به سود الخور به پایان رسید و در بازی برگشت دومین شکست با نتیجه 2-یک به نام سیموندی و مردانش رقم خورد.

40 بازی و 19 شکست
به این ترتیب برنارد سیموندی در الخریطیات 40 مرتبه روی نیمکت نشست تا طی بازی‌های 5 جام، 19 شکست، 10 تساوی و 11 پیروزی را در کارنامه‌اش به ثبت برساند.

قطعا عملکرد این فرانسوی با قبول شکست در 47.5 درصد بازی‌های الخریطیات قابل دفاع نیست.
برنارد پس از نابود کردن الخریطیات از فوتبال قطر دور شد تا راهی آفریقا شود.

خرابکاری در صحرای آفریقا
به گزارش مشرق، سیموندی پس از نتایج ضعیفی که با الاهلی و الخریطیات در فوتبال قطر گرفت یک نیم فصل خانه‌نشین شد تا در نهایت سر از تیم قدرتمند کنستانتین سی‌اس در فوتبال الجزایر در بیاورد.

تیم مذکور در نیم فصل نخست فصل 14-2013 نتایج خوبی با دیگو گارزتیو فرانسوی گرفته بود اما بروز برخی مشکلات میان این مربی 65 ساله و متولیان باشگاه مذکور سبب شد تا دیگو دو هفته مانده به پایان نیم‌فصل از کار برکنار شود.

کنستانتین در 13 هفته با دیگو به 5 پیروزی و 5 تساوی رسیده بود تا در جمع مدعیان بالای جدول قرار داشته باشد. با این حال شکست برابر آسوچلف (هفته 13) سبب شد تا کارنامه گارزتیو با قبول باخت دوم بسته شود.

متولیان کنستانتین هم در دو بازی آخر نیم فصل منیرلایور الجزایری را روی نیمکت نشاندند تا از ابتدای نیم فصل دوم سروکله برنارد سیموندی در این تیم پیدا شود. نتیجه این تغییر و تحول دوباره نشان داد این فرانسوی کاری جز خراب کردن اوضاع ندارد.

شاهکاری که می‌خواهند به استقلال قالب کنند +عکس و کارنامه

کنستانتین مدعی در نیم فصل اول، در نیم فصل دوم با برنارد طی 15 هفته 6 مرتبه طعم شکست را چشید و 5 بار مساوی کرد تا با کسب تنها 4 پیروزی از خطر سقوط رهایی پیدا کند.

تیمی که سیموندی تحویل متولیان باشگاه داد طی یک نیم فصل فقط 15 گل زد و در مقابل 18 گل خورد تا مسوولان کنستانتین خیلی زود از انتخاب خود پشیمان شوند.

گزینه آبی‌ها 6 تایی شده
تیم کنستانتین در مرحله مقدماتی لیگ باشگاه‌های آفریقا هم حضور داشت. این تیم در مرحله نخست با برنارد یک - صفر و 2 - صفر از سد رد لایونز گذشت تا در مرحله بعد حریف نماینده ساحل عاج شود.

کنستانتین تحت نظر سیموندی بازی رفت را - یکشنبه 3 فروردین 93 - یک بر صفر برد تا در مصاف دوم با کسب یک تساوی در خانه حریف شانس صعود داشته باشد. با این حال آسس منیوسا، 6 گل به تیم برنارد زد تا این فرانسوی یکشنبه 10 فروردین ماه سال 93 را به صندوقچه خاطراتش بسپارد. به هر حال شاید آبی‌ها و مردی که یک سال قبل 6تایی شده آلرژی مشترکی هم داشته باشند!

به باد دادن زحمات دیگو
کنستانتین در جام کنفدراسیون آفریقا فقط یک دور بازی کرد. این تیم با برنارد ابتدا در خانه نیجلس نیجریه 3 بر صفر شکست خورد تا حتی با کسب پیروزی 4- یک در بازی برگشت هم به مرحله بعد صعود نکند.

این تیم در جام حذفی الجزایر با سرمربی نیم فصل اول خود دیگو گارزتیو تا مرحله یک هشتم بالا آمده بود. سیموندی در یک هشتم موفق شد رنگ پیروزی برابر ای‌اس ستیف را (با ضربات پنالتی) ببیند. با این حال در نیمه نهایی گل‌های تائب سلیمانی و خالد کولی سبب شد تا تیم چراگا، کنستانتین و برنارد سیموندی را با هم حذف کند. به این ترتیب کارنامه این فرانسوی در تیم الجزایری هم با ثبت مجموعا 23 بازی، 9 پیروزی، 6 تساوی و 8 شکست بسته شد و این پایان کار او در کنستانتین بود و متولیان باشگاه عذرش را خواستند تا دوباره بیکار شود.

کارنامه سیاه با ناکامی 51 درصدی
به گزارش مشرق، با یک حساب سرانگشتی و ساده می‌توان پرونده گزینه احتمالی جایگزینی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال را بدون حضورش در تهران و مذاکره با آبی‌ها بست.

برنارد سیموندی فرانسوی با کارنامه‌ سیاهش در قطر و الجزایر طی 4 سال اخیر 86 مرتبه روی نیمکت 3 تیم در مسابقات مختلف نشسته تا 44 شکست، 18 تساوی و 24 پیروزی را به نام خود سند بزند. به عبارت دیگر استقلالی‌ها، شاید مردی را روی نیمکت خود بنشانند که در 51.16 درصد بازی‌هایش بازنده محض بوده است و 20.9 درصد دیدارهایش را با تساوی پشت سر گذاشته. طبیعی است که گزینه مدنظر آبی‌ها تنها 27.9 درصد از بازی‌‌ها را با پیروزی به پایان رسانده باشد و قطعا این عملکردی نیست که بتواند ضامن موفقیتش در استقلال باشد.

جدول عملکرد برنارد سیموندی در 4سال اخیر

فصل

کشور

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

توضیح

2012-2011

قطر

الاهلی

23

4

2

17

در دو جام پادشاهی و ستارگان ناکام بود و با الاهلی از لیگ ستارگان سقوط کرد

2013-2012

قطر

الخریطیات

40

11

10

19

الخریطیات را تا یک‌قدمی سقوط به دسته اول فوتبال قطر پیش برد

2014-2013

الجزایر

کنستانتین

23

9

6

8

در مرحله مقدماتی لیگ باشگاه‌های آفریقا مقابل نماینده ساحل‌عاج 6تایی شد

مجموع

86

24

18

44


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    با این اوصاف ظاهراً فقط میارن که یه پوشش باشه برای برخی آقایون! که خواسته‌هاشون‌رو دیکته کنن!. قلعه نوعی با اون همه کارنامه به اندازه کافی دق داده دیگه تحمل دق دادنِ امثال آقای روشن‌رو که هیچ کارنامه‌ای جز نق زدن و ...نداره‌رو نداریم
  • آرش آذر ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    الان میگن با 100 یا 200 هزار دلار با این مربی قرارداد بستیم بعد که در آینده باهاش به بن بست رسیدن و خواستن اخراجش کنن تازه کاشف به عمل میاد که باید سه چهار میلیارد تومن بهش بدن و ..........
  • حامد رنجبر خنج ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    ترا خدا بیارینش بخندیم خواهش میکنم بخدا اعصابمون ضعیف شده
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خخخخخخخخ
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    2 باخت دیگر در دربی منتظر استقلال عزیز هست
  • AyOuB ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    خدا رحم کنه ،این دلال ها دست از سر فوتبال برنمیدارن
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    4
  • امیر ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    برای استقلال مربی نشه برای برخی آب و نون میشه قدر امیر هم میدونن سال دیگه قهرمان لیگ دسته یک میشه تیم استقلال
  • اصغر ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    چشم آقای روشن روشن تر ؟؟واقعا آقایان چه فکر میکنند . آقای افشارزاده برای اینکه صندلیش و از دست نده اقای روشن را مسئول انتخاب مربی کرده چون روشن از روز اول شروع کرد به تخریب قلعه نوعی و افشار هم ازش ترسید . با این مربی که روشن میاره قطعا استقلال سقوط میکنه البته سال بعدش تو لیگ آزادگان قهرمان میشه و روشن هم میگه فقط میخواستیم قهرمان بشیم و لیگ 1 و 2 هم فرقی نداره // جناب روشن هر چقدر که از دلالی این مربی گیرت میاد بگو طرفداران دوبرابرش را به حسابت واریزمیکنن از شیر مادرت هم حلال تر اما تو را به همون شیر مادرت دست از سر استقلال بردار . بابا دلخوشی ما تو این دنیا فقط این تیمه تو را خدا این دلخوشی را از ما نگیر
  • علی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    استقلال قدر نشناس اون زمانی که با قلعه نویی قهرمان میشدن رو فراموش کردن دنیا بالا و پایین داره زمستون میره رو سیاهی به ذغال میمونه
  • محسن از اصفهان ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    اگر برای تیم استقلال اب ندارد برای دلالان که نان دارد. پول بیت المال هم حساب کتاب ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس