حیدری، یکی از طراحان پویش مردمی «نحن ابناء الخمینی» گفت: درابتدا تصاویر شهدای مدافع حرم برای این پویش طراحی می‌شد علت این بود که ما آن‌ها را پرورش‌یافتگان امام خمینی می‌دانیم و نام این پویش مردمی یعنی مکتب امام جغرافیا نمی‌شناسد.

به گزارش مشرق، به‌مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) گروهی مردمی و خودجوش تحت عنوان پویش مردمی «نحن ابناء الخمینی» اقدام به چاپ سربندها و پرچم‌هایی کردند که در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی توزیع شد. این سربندها و پرچم‌ها با طرحی از تصاویر شهدای منطقه و شهدای مدافع حرمی است که در دفاع با نیروهای تروریست و تکفیری به شهادت رسیده‌ و با جمله «نحن ابناء الخمینی» مزین شده‌اند. این حرکت با توجه به حذف صفحه امام خمینی در شبکه اینستاگرام میان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز گسترش یافت. طی این حرکت تصاویر شهدای منطقه و شهدای مدافع حرم با لوگوی مخصوصی طراحی و در قالب پرچم و سربند آماده شد.

سجاد حیدری، فعال عرصه رسانه یکی از طراحان پویش مردمی «نحن ابناء الخمینی» در خصوص علت مشارکت خویش در چنین طرحی گفت: در دوران حاضر که امکان رفتن به جهاد برای امثال من خیلی مهیا نیست باید سعی کنیم یاد عزیزانی را که رفتند و در این راه به شهادت رسیدند زنده نگه داریم چون طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا یک فریضه است.

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب جهانی امام(ره)

شهدای منطقه و مدافعین حرم؛ پرورش‌یافتگان مکتب خمینی‌اند

این فعال رسانه در توضیح اینکه چرا در تصاویر پویش «نحن ابناء الخمینی» از ترکیب نام امام خمینی(ره) و شهدای منطقه و مدافع حرم استفاده شده  است، گفت: در ابتدای این پویش مردمی، فقط تصویر شهدای مدافع حرم طراحی می‌شدند و علت آن این بود که در شرایط حاضر ما این سربازان را پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) می‌دانیم که در دنیا آرمان‌های امام را زنده نگه داشته و این مسیر را پیش می‌برند، و همگی می‌دانیم پیش بَرنده‌ راه خمینی محدود به مرزهای ایران نمی‌شود. حتی دیگر خود تکفیری‌ها هم می‌دانند الان نیروهایی که در سوریه حضور دارند چیزی نیستند جز سپاه خمینی(ره). تفکر خمینی کبیر(ره) تمام مرزهای عالم را پشت سر گذاشته و در تمام جغرافیای عالم در حال پیش‌روی است. ما این شهدا را به عنوان سربازان و فرزندان خمینی به نسل امروز ارائه می‌کنیم.

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب جهانی امام(ره)

شهدای مدافع حرم، مقاومت اسلامی را در سطح منطقه تداوم بخشیده‌اند

حیدری در ادامه توضیحات خود افزود: یکی دیگر از دلایل پرداخت ما به شهدای مدافع حرم‌ و شهدا جهان اسلام این است که میان جوانان این روزها، با شهدایی همچون شهدای مدافع حرم قرابت زمانی نزدیکی وجود دارد؛ این شهدا شاید برای گروهی تأثیرگذارتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس باشد و الگو قرار بگیرد. جوانان ما بعضی خود را از جنگ دور می‌پندارند و دسترسی به آن دوران را دور و محال می‌دانند. خیلی‌ها امروزه گمان می‌کنند جهاد همان دفاع از تمامیت ارضی ایران در جنگ عراق بود و بعد از هشت سال دفاع مقدس تمام شد، اما خوب می‌دانیم اینطور نیست. ماجرا با پایان جنگ تحمیلی تمام نمی‌شود تازه وقتی جنس حضور برای این جوانان، آرمانی شود و رنگ مقاومت اسلامی به خودش بگیرد، دیگر به مرزی محدود نخواهد ماند. شهدای مدافع حرم و خون‌های پاکی که در سطح منطقه نثار اسلام می‌شود نشانگر این است که هنوز هم برای شهادت فرصت هست و باید دل‌ها را صاف کرد.

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب جهانی امام(ره)

شهدای یمن و حزب‌الله ثمره تفکر امام راحل هستند

وی دلیل انتخاب عبارتی چون «نحن ابناء الخمینی» را تقارن با سالروز رحلت امام و تأثیرگذاری شخصیت عظیم ایشان بر جوانان نسل‌های مختلف دانست و ادامه داد: راه حضرت امام برای همه جوانان اهل مقاومت مسیر تعریف کرد. حتی جوانانی که امروز دارند در یمن و حزب‌الله و عراق می‌جنگند و به شهادت می‌رسند تحت تأثیر تفکر این مرد بزرگ چنین مقاومتی را آموخته‌اند و درس گرفته‌اند. در واقع شهدای ما هم ثمرات تفکرات امام هستند چه جوانان یمینی، چه جوانان عراقی، چه جوانان حزب الله و چه شهدای عزیز ایران اسلامی.

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب جهانی امام(ره)

یکی از طراحان پویش مردمی «نحت ابناء الخمینی» تصریح کرد: در ابتدا بنا بر این بود که فقط تصاویر شهدای مدافع حرم و شهدای منطقه طراحی شود اما به دلیل استقبال این طرح را به شهدای دیگر نیز گسترش دادیم. متاسفانه توفیق نداشتیم که از سیره اخلاقی، زندگینامه، و وصینامه این شهدا استفاده کنیم. بعد از استقبال مردمی از این طرح‌ها تصمیم بر این شد که که تصاویر مورد شهدای مورد علاقه کاربران هم مدنظر قرار بگیرد که طی اطلاعیه ای از دوستان در خواست شد که عکس شهیدشان را بفرستند تا از آن تصاویر هم در این پویش استفاده کنیم که خوشبختانه با بازخوردهای خوبی هم همراه بود.

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب جهانی امام(ره)

«نحن ابناء الخمینی» یعنی مکتب امام راحل جغرافیا نمی‌شناسد

این فعال عرصه رسانه عنوان کرد: حقیقتا باید این دوره رو عصر امام خمینی بنامیم کاری که امام در عصر حاضر انجام دادند بی‌نظیر بود هیچ رهبری در هیچ کجای جهان چنین تأثیری را خلق و تا این حد انقلابش دنیا را درگیر خود نکرد. در جهان اسلامی هر گروهی که بخواهد به اسلام محمدی پایبند باشد خودش را  مدیون امام می‌داند خودم هم در کشورهای مختلفی برخوردهای زیادی داشته و دیده ام که چگونه افرادی در نقاط مختلف جهان احساس دین عجیبی در مقابل رهبر ما دارند. در اصل این شعار «نحن ابناء الخمینی» یعنی پایبندی به آرمان‌های امام راحل و مکتب او که مرز و جغرافیا هم نمی‌شناسد. انتخاب این عنوان هم واکنش‌های خوشایندی داشت مثلا وقتی عکس شهید حمزه را برای خانواده‌شان فرستادیم پدرشان گفتند برای ما افتخار است که فرزندمان راه امام را  ادامه داده باشد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    3 0
    نحن ابناء الخمینی روح شهیدان سید حسین حوثی جهاد مغنیه و ادواردو آنیلی و همه ی شهدا شاد
  • با بِه ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    5 0
    اونوقت یک سری معلوم الحال توی ایران می خواهند نعوذبالله امام را رنگ کنند و به مردم ایران و نسل جدید معرفی کنند. اگر به این جماعت رو بدیم تا چند وقت دیگه می گویند پیامبر با ابوسفیان مشکلی نداشتند و همه چیز را با حرف مسالمت حل کردند. گویی که اصلا قدرت شمشیر اسلام در کار نبوده و الخ
  • نحن ابناء الخمینی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    راه و نام خمینی عزیز نه تنها فراموش نمی شود بلکه ادامه می یابد ،امروز در عراق و فلسطین ،سوریه ، لبنان و یمن کینه عمیق و دستپاچه شدن دشمن زبون را می بینیم دشمن نه تنها راه خمینی را که راه حسین بن علی (ع) است ،نتوانست از ذهنها پاک کند
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    اجر شما باامام شهدا خمینی روح خدا
  • كيان ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    نحن ابناءالخميني يعني عشق به خميني ، يعني عشق به همه خوبيها...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس