کد خبر 4254
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۱

خبرگزاري بلومبرگ در گزارشي با اشاره به سوخت‌گذاري نيروگاه بوشهر نوشت که اين نيروگاه ايران را 10 سال جلوتر از همسايگان موفق خود مي‌برد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري ها، خبرگزاري بلومبرگ در گزارشي با اشاره به سوخت‌گذاري نيروگاه بوشهر نوشت: نيروگاه بوشهر، ايران را دست کم يک دهه جلوتر از همسايگان خاورميانه‌اي موفق خود نظير امارات عربي متحده که برنامه‌اي براي ساخت چهار نيروگاه هسته‌اي تا سال 2020 دارد، مي‌برد. ايران به 29 کشوري که در حال حاضر نيروي هسته‌اي توليد مي‌کند، مي‌پيوندد.
اين خبرگزاري به نقل از "آنتون خلوپوکوف "، مدير مرکز مطالعات امنيت و انرژي مسکو نوشت: چنين فناوري برتر و پيشرفته‌اي، وجهه و منزلت بالايي در ايران دارد.
اين گزارش در ادامه افزود: ايران که در حال حاضر تحت فشار تحريم‌هاي سازمان ملل بدليل برنامه هسته‌اي خود قرار دارد، امروز سرانجام به درخواست 36 ساله خود براي ملحق شدن به باشگاه کشورهاي هسته‌اي جهان رسيد و اين تمناي خود را محقق ساخت.
در اين گزارش آمده است: آغاز بکار رآکتور 1000 مگاواتي در نزديکي بوشهر ايران را به اولين کشور در خاورميانه به عنوان کشوري با تاسيسات انرژي هسته‌اي که زمينه را براي صادرات سوختهاي فسيلي خود هموار مي‌کند، تبديل مي‌‌کند.
عمليات انتقال سوخت هسته‌اي به داخل ساختمان رآکتور بوشهر امروز (شنبه) با حضور علي‌اکبر صالحي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و سرگئي کرينکو رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه (روس اتم) در نيروگاه بوشهر آغاز شد.
در اين مراسم "ولاديمير کوتين " رئيس نظام ايمني روسيه و بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز حضور دارند.
سوخت نيروگاه بوشهر براي اولين بارگذاري شامل 163 مجتمع سوخت مي‌باشد که پس از استقرار در ساختمان رآکتور و انجام بازرسي‌هاي لازم به داخل قلب رآکتور منتقل مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس