سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران زمان برگزاری پنجمین جلسه محاکمه مرتضوی را تیر ماه اعلام کرده، در حالی که وکیل سازمان تامین اجتماعی به این روند معترض است و می‌گوید: قرار بود به محض وصول استعلام‌ها، ادامه جلسات محاکمه برگزار شود.

به گزارش مشرق، مجتبی نظری با اشاره به مراجعه اخیر خود به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران اظهارکرد: در مراجعه اخیری که به شعبه دادگاه داشتم، قاضی پرونده حضور نداشت اما دفتر شعبه اعلام کرد هنوز تاریخ دقیق جلسه بعدی تعیین نشده است.

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: البته در اخبار خواندم که آقای افتخاری گفتند دادگاه بعدی تیر ماه برگزار می شود  در حالی که رییس دادگاه گفته بود به محض وصول استعلام، جلسه را تشکیل می‌دهیم. ما توقع داشتیم این پرونده که بخش کوچکی از پرونده اصلی است، طی یک دو جلسه تمام شود.

نظری افزود: اتهاماتی که در این پرونده وجود دارد، هیج سنخیتی با هم ندارند و بخشی از اتهامات مربوط به شکایت آقای روح‌الامینی و ماجرای کهریزک است؛ به هیمن خاطر ما مجبور هستیم ساعت‌ها بدون اینکه ارتباطی به موضوع داشته باشیم در دادگاه بنشینم و دفاعیات مرتضوی را در آن بخش استماع کنیم و بالعکس. درست است که تمام اتهامات باید یکجا رسیدگی شود اما شعبه می‌توانست در دو روز جداگانه به اتهامات رسیدگی کند تا وقت دادگاه هدر نرود.

وکیل تامین اجتماعی گفت: خیلی وقت است پاسخ استعلام‌ها وصول شده اما نمی‌دانم به چه دلایلی وقت را معین نکردند و به ما نیز ابلاغ نشده است.

وی درباره بخش دیگر از این پرونده که در دست رسیدگی دادسرا قرار دارد نیز گفت: در آن بخش از پرونده نیز، بازپرس قبلی استعلام‌های زیادی را از مجلس گرفته تا وزارت تعاون و افرادی که پول‌ها را گرفته بودند، کرده است و به آن افراد نامه نوشته شما که این پول‌ها را گرفتید صرف چه‌کاری شده است؟.

نظری ادامه داد: پاسخ یک سری از استعلام‌ها واصل شده و برخی نیز هنوز واصل نشدند. منتظر احضار دادسرا هستیم تا بیشتر در جریان قضایا قرار بگیریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس