کد خبر 425266
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

رقابت‌های تیراندازی جام‌جهانی آلمان درحالی برای نمایندگان ایران به پایان رسید که ورزشکاران ایران یکی از بهترین فرصت‌ها برای کسب سهمیه المپیک ریو را از دست دادند.

به گزارش مشرق، تیراندازی یکی از رشته‌هایی است که با توجه به تعدد رشته های موجود در آن فرصت کسب سهمیه بیشتری نسبت به رشته های تک شاخه ای دارد. تیراندازان ایرانی اگرچه به قول مهدی هاشمی حجت را در بازی های آسیایی به مسئولان تمام کردند ولی در مسابقات کسب سهمیه المپیک ناکام ماندند.

بی پولی ها، عدم مدیریت همین منابع موجود، مشکلات اردو و برگزاری تمرین، ادامه مشکل تمام نشدنی نداشتن فشنگ و تجهیزات کار را تا جایی بالا برد که در مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون که چندی پیش با حضور نصرالله سجادی برگزار شد الهه احمدی به نمایندگی از ورزشکاران از معاون وزیر خواست به داد این رشته برسد.

اگرچه شهریان معاون امور بانوان وزارتخانه چند روز پس از گلایه تیرانداز بانوی المپیکی از نزدیک از اردوی تیم ملی بازدید کرد و شنونده مشکلات تیراندازان بود اما بعید به نظر می رسد بحران های تیراندازی دست از سر این رشته بردارد.

بدون شک یکی از شعارهای انتخاباتی سیدمهدی هاشمی در این دوره از انتخابات حل مشکلات تیراندازان در سراسر هیات های استانی و به ویژه تیم های ملی بود. رقابت پایاپای وی با دادگر در مجمع انتخاباتی تیراندازی هم نشان می داد که اوضاع در فدراسون خیلی هم خوب نیست. البته هاشمی به تنهایی نمی توانست و نمی تواند کاری از پیش ببرد. موانعی بر سر ورود تجهیزات و مهمات و خرید تجهیزات داخلی وجود دارد که کار را سخت می کند.

قول های مسئولان برای حل مشکلات فشنگ هم تا حدی شبیه به داستان غیرممکن تکراری شده است. گرچه نواب نوری دبیر فدراسیون تیراندازی می گوید مشکلات اعزام و اردو به مراتب مهمتر از نداشتن فشنگ است. این همان چیزی است که هاشمی هم در مراسم اختتامیه لیگ تیراندازی به آن اذعان داشت و به از دست دادن فرصت های کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت هرچه به جلو می‌رویم امکان کسب سهمیه برای تیراندازان سخت‌تر می‌شود و حق انتخاب ما هم محدودتر خواهد شد.

سه فرصت حساس برای کسب سهمیه المپیک
تیراندازان ایرانی اگرچه در رقابتهای جام جهانی کره جنوبی و آلمان شرکت پیدا کردند اما هیچکدام موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند. عدم آمادگی تیراندازان ایرانی به جهت مشکلات موجود در اردو و تمرینات خود را در رقابتهای جهانی آلمان بیش از پیش نشان داد و بهترین نتیجه کاروان ایران کسب رتبه هشتم توسط الهه احمدی بود.

تیراندازان ایران سه رویداد دیگر برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارند. مسابقات جهانی آذربایجان و رقابتهای قهرمانی آسیا در کویت و همچنین مسابقات اهداف پروازی ایتالیا از جمله رقابتهایی است که تیراندازان ایرانی شانس کسب سهمیه المپیک در آن را دارند.

تیراندازی ایران هنوز موفق نشده سهمیه ای برای المپیک ریو کسب کند. تراژدی نمایندگان ایران در آلمان زنگ هشدارها را به صدا در آورده است و حالا نوبت مسئولان است که فکری به حال این رشته کنند. با دست خالی نمی شود مدال آورد. تیر این بی توجهی به چشم ورزش می رود و بعدترها شاید دیگر توجیهی برای پایین آمدن رتبه ایران در جدول بازی های آسیایی و المپیک نداشته باشیم. تیراندازان ایرانی همچنان منتظر حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از این رشته هستند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 0
    کلن تاسیس وزارت ورزش و جوانان یه اشتباه استراتژیک از جانب دولت وقت بود. ادامه دادنش هم مثل کار کسیه که یه اشتباه و دوبار تکرار کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس